Inlägg från: Användarnamn är för mesar |Visa alla inlägg
  • Användarnamn är för mesar

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-03-02 18:19:40 följande:
    Jag håller med.. men det är sen den stora prövningen börjar.... hehehe
    Jag är livrädd för att bli mamma till en tonåring
    Jazza skrev 2010-03-02 18:21:36 följande:
    Jag med... speciellt tjejer....speciellt om de ens är i närheten av hur jag var... jag är, på riktigt, livrädd
    Haha ja precis, när man vet hur jävlig och jobbig man var! Man får hoppas att sånt alltid hoppar öäver en generation.. Att mina egna barn blir som min mamma istället, som är en ängel...

Egentligen är jag livrädd för att få barn öht. Alltså jag vill jättegärna ha barn, men livrädd för hur orolig jag kommer vara hela tiden. När jag är med min guddotter så slappnar jag inte av en sekund, utan har blicken i henne som en jävla hök för att se att hon inte kvävs eller skadar sig eller nåt. Fy fan jag kommer ju få nåt fel i huvudet om jag är så mot mina egna barn. Men kanske man blir mer relaxed om man vet bättre hur ungen funkar..
    Ord blind skrev 2010-03-02 18:22:09 följande:
    Jag vill ligga, men jag vill inte ha sex. Går det att lösa?
    Hur menar du nu?
    Ord blind skrev 2010-03-02 18:27:10 följande:
    Innan dottern var 8 månader undrade jag om jag verkligen hade gjort rätt val att skaffa barn. Fan vad tråkigt det var! Nu tjorvar hon omkring och man kan få någon form av rspons i alla fall, betydligt mycket roligare. Det blir roligare och roligare för varje dag som går tycker jag!
    Jag tycker den jobbigaste tiden verkar vara  där mellan att barnet slutat vara en liten sovande ätande larv - till en pratande individ. När ungen klart och tydligt har en egen vilja men inte kan uttrycka sig i tal ännu, jag blir bara frustrerad av att inte kunna tyda vad klaaa glä lååå betyder, och ungen själv blir väl ännu mer irriterad när man inte fattar
    Ord blind skrev 2010-03-02 18:31:33 följande:
    Det är nog det som är problemet, jag vet inte riktigt själv tror jag. Jag vill ligga, men är inte sugen. Jag börjar nog bli schizofren....
    Ända sedan jag senast fick ligga har jag inte kunnat tänka på annat
    Varje gång jag stänger ögonen ser jag framför mig hur jag blir påsatt hårt och så blir jag kåt och frustrerad.
    lokisse skrev 2010-03-02 18:31:57 följande:
    GAH! jag hoppas du har rätt da blir det lättare snart snart snart snart *klamrar*
    Hur mycket kan mopsen prata då?  Har hört att det kan ta extralänge för tvåspråkiga barn eftersom dom ju har dubbelt mer att lära sig
    Hercule skrev 2010-03-02 18:31:48 följande:
    Jag som tänker att jag gärna skulle ha ett barn, men helst en färdig och väluppfostrad 8-åring!
    8-åringar kan vara spydiga och hånfulla. Jag vill få en pigg glad öppen 3-åring som jag kan föra diskussioner med direkt.
    lokisse skrev 2010-03-02 18:35:20 följande:
    la la la la laa... mesen är kääääääääääääääär
    OMG håll käften, vi pratar om sexet här
    Ord blind skrev 2010-03-02 18:35:02 följande:
    Var han så bra? härligt!!
    Ja, och så hade jag haft 3-månaders ofrivilligt celibat innan
    lokisse skrev 2010-03-02 18:37:16 följande:
    hon är i stadiet kisse vovve pappa mamma mormor morfar opa oma mer,mer heiß och liknade spännade saker.
    Aha, ja då fattar jag att hon är trotsig och bråkig om hon inte får fram vad hon egentligen vill säga

Jag har ingen aning om i vilken ålder barn lär sig prata men min erfarenhet av 3-åringar är att de är pratsamma och glada, därför vill jag ha en sån!
Svar på tråden The return of the Lolilla