Inlägg från: Semper Idem |Visa alla inlägg
  • Semper Idem

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-09-03 19:23:18 följande:
    Jag måste dela med mig av en rolig historia.

Första gången jag och T var i Italien (favorit-resmål) så gjorde vi misstaget att beställa en Cappucino efter maten. Det mottogs inte så bra. Servitören snörpte på munnen och meddelade att "de inte serverade kaffe med mjölk efter frukort" . Vi skämdes och gjorde inte om misstaget på några gånger. Nu, i somras, tog jag mod till mig i gen. jag har perioder när magen helt enkelt inte pallar starkt kaffe men jag behöver koffeinet. Så jag sa ( på engelska) -jag vet att det inte är kutym, men an jag få beställa en Cappucino? Servitrisen funderade länge och väl, sen sa hon bistert -Why not? Typ som att "lets be crazy"
    Ja de är lite kinkiga med sitt kaffe i Italien. Men de behåller charmen. Jänkarna gör det till en trist affär.
  • Semper Idem
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:27:05 följande:
    Så med bara en kokare så kan man räkna med längre tid för tillverkning av en latte?

Ungefärlig prisnivå på en hx maskin? Visst kan jag googla, men orkar inte just nu. :)
    Precis, men bara en kokare måste du höja temperaturen för att skumma mjölken. Om du skall göra en espresso till måste tempen gå ner igen. Det tar låååång tid.

En hx minst 10 tusen om du beställer på nätet.
  • Semper Idem
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:28:26 följande:
    Bryggrupp? Portafiler?
    Jajaja, portafiler är den mojängen du lägger kaffet i. I billiga maskiner är detta litet och tunt.
  • Semper Idem
    Semper Idem skrev 2010-09-03 19:31:08 följande:
    Jajaja, portafiler är den mojängen du lägger kaffet i. I billiga maskiner är detta litet och tunt.
    Portafilter skall det ju vara, försöker skriva fort så 2timern inte blir uttråkad, vet att det redan misslyckats Skrikandes
  • Semper Idem
    2timearound skrev 2010-09-03 19:27:58 följande:
    Ok då............övertramp.
    Byt ämne snabbt då...
  • Semper Idem
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:31:08 följande:
    Ok...jag börjar inse den ekonomiska vidden av mina smaklökar. Låter lite som vi får ta med en redig espressobryggar i husbyggarkalkylen.
    Som vanligt finns det inget övre höjd. Vill man vara riktigt stilig har man en maskin med två kokare. En för bryggning med exakt temperatur och en för ånga.
  • Semper Idem
    2timearound skrev 2010-09-03 19:35:39 följande:
    Vad är det för fel på en Nespresso? Efter som du är en fattiglapp menar jag?
    Inget fel, men var är charmen
  • Semper Idem
    2timearound skrev 2010-09-03 19:36:30 följande:
    Yay! vad händer nu då? Är det nu ni tar av er kläderna?
    You wish
  • Semper Idem
    2timearound skrev 2010-09-03 19:37:57 följande:
    Jag veeet! Ska du straffa mig igen?
    Igen, har jag redan varit stygg?
  • Semper Idem
    SimplyTheBest skrev 2010-09-03 19:42:09 följande:
    Heeeeeeeeeeeej

Grabbar - ni vet det jag skrev innan, tror absolut inte att ni är sådana.
    Bra, jag "vet" att jag inte är sådan
Svar på tråden The return of the Lolilla