psychocandy skrev 2010-02-24 19:25:55 följande:
For the record så har jag inte sagt (mer än på ett uppenbart skämtsamt sätt) att det inte är okej att prata om bajs. Jag sa bara att jag har tagit lite för givet att ni pratar om sånt i andra trådar, om ni gör det öht, och undrade om det kanske var fel. Alltså grejen här är väl att den här tråden just har varit ett undantag från hur det mesta på forumet ser ut och att det är det vi har enats lite kring och skrattat åt tillsammans, och därför blir det konstigt kanske - speciellt för oss som inte har barn - när det inte ens är okej att skämta om det längre?
Generellt svar (inte just till dig, candy, utan som bidrag i diskussionen)
Såklart är det meningen att det skall vara så, att det är lite undanflykt, men det känns ju jättekonstigt när en person säger sig vilja lämna om vi pratar om exvis barnbajs. Visst, det är säkert någon som har andra trådar att prata om det i, men så kan man ju säga om allt. Typ skola, jobb, osv. Är du med på hur jag menar?
sen håller jag med- det är astrist att snacka om bebisbajs, men om en person ställer en fråga om det, så känns det lite väl dramatiskt att gå så långt som att man inte längtre vill vara med... Självklart får man välja själv, men jag tycker det känns skumt.