Inlägg från: Pix Ladin |Visa alla inlägg
  • Pix Ladin

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-03-29 15:29:26 följande:
    Ok, är det de med hund i sele och VIT käpp? Bättre?
    Nej... {#lang_emotions_cry} Men de är jättekonstiga.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-03-29 15:35:35 följande:
    Ok, du sa att de hade illgul sommarstuga, jag skämtade och antydde att de var blinda Frågor på det?
    Jaha. Ja, det kanske lät lite konstigt men det är faktiskt en hel gård. Men som tur är är inte ladan och de andra husen gula. Men det är rätt knäppt att ha illgula väggar inomhus i vilket fall.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-03-29 15:46:31 följande:
    Ja, fy, det låter vidrigt.... Minns att vi hade knallgula skåpsluckor när jag var liten... blääää.Nu har vi blått, för de som bodde i huset före oss var också blinda
    Det är någon 70-tals grej det där med gult, gissar jag.

Det är svårt med färg, det ska ju vara lite lagom. Men jag funderar på att måla allt vitt i det nya huset så har man något att utgå ifrån.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-03-29 15:51:55 följande:
    Låter som en bra lösning.... Det är vår plan också
    Det finns ju väldigt mycket fina tapeter men alla jag vill ha kostar typ 1500 kr/metern. {#lang_emotions_undecided}
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-03-29 16:04:36 följande:
    Ja, det är inte direkt rea på snygga tapeter Vi kommer tapetsera el måla vitt och sedan ha färg på annat. Lätt att byta ut och så, om man tröttnar.
    Ja, det är sant.

Jag är rädd för att vitt lätt ser smutsigt ut. Vi har ju hund och kommer även att ha andra djur när vi bor på landet. Min man tenderar att fläcka vita saker med sina otvättade smutshänder. Men jag ska prova och se hur det går. Får köpa någon avtorkbar färg och funkar det inte ändå så får jag väl måla om.
  • Pix Ladin
    Jazza skrev 2010-03-29 16:08:40 följande:
    Tvätta gubben
    Alltså... Jag kan inte fatta hur han blir så smutsig. Läser han tidningen så har han trycksvärta på hela händerna. Det är helt sjukt vad han slabbar.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-29 16:09:35 följande:
    men dom kan man snabt mala över om det skulle krisa. en liten roller och vips är det som nytt.
    Ja, det har du rätt i.
  • Pix Ladin
    lokisse skrev 2010-03-29 16:12:48 följande:
    jag brukar mala fläckar en gang i halvaret ungefär. gjör det i hop med jul och varstädningen.
    Gör du? Det var oerhört ambitiöst. Kan tänka mig att det är tipptopp hos dig då.
  • Pix Ladin

Nu kommer dottern hem från dagis. Packar ner datorn nu. Har jag tur funkar det mobila bredbandet och laptopen annars hör ni ej av mig på länge.

Puss på er och hej så länge

• Pix Ladin

Halloj kamrater. Jag sitter ute på landet framför en öppen spis och turbo 3g är fan det bästa som hänt i modern tid.

Svar på tråden The return of the Lolilla