Hur irriterad kan en 3-åring och en 5-åring göra sin mamma? Jag bara undrar, för det känns som att jag börjar närma mig nån typ av gräns för vad det mänskliga psyket klarar av........
tills hon gar och gömmer sig i en garderob och hävdar att hon maste vara i fred och städa där inne. (det brukade min mamma gjöra)
Användarnamn är för mesar skrev 2010-03-02 18:30:25 följande:
Jag tycker den jobbigaste tiden verkar vara där mellan att barnet slutat vara en liten sovande ätande larv - till en pratande individ. När ungen klart och tydligt har en egen vilja men inte kan uttrycka sig i tal ännu, jag blir bara frustrerad av att inte kunna tyda vad klaaa glä lååå betyder, och ungen själv blir väl ännu mer irriterad när man inte fattar
GAH! jag hoppas du har rätt da blir det lättare snart snart snart snart *klamrar*
Användarnamn är för mesar skrev 2010-03-02 18:33:25 följande:
Ända sedan jag senast fick ligga har jag inte kunnat tänka på annat Varje gång jag stänger ögonen ser jag framför mig hur jag blir påsatt hårt och så blir jag kåt och frustrerad.
Användarnamn är för mesar skrev 2010-03-02 18:39:20 följande:
Aha, ja då fattar jag att hon är trotsig och bråkig om hon inte får fram vad hon egentligen vill säga Jag har ingen aning om i vilken ålder barn lär sig prata men min erfarenhet av 3-åringar är att de är pratsamma och glada, därför vill jag ha en sån!
sant. men vem tar hand om hennes nervrak till mamma som sitter i garderoben och ylar??