lokisse skrev 2010-03-26 13:30:35 följande:
det är cool med bin!
Ord!
Pix Ladin skrev 2010-03-26 13:31:27 följande:
Jag hade gärna provat biodling men jag är rädd för bin. Hur kom du på detta?Jag hänger en del på sidan
www.alternativ.nu Där kanske du kan hitta ytterligare information. Själv ska jag börja med hönor och köttkaniner för eget bruk.
Inte en aning det bara slog mig för nån vecka sedan vi kollar ju lite efter nytt boende och i och med det så tänkte jag nog på vad som vore önskvärt med tomt och så.
Min morfars låssaspappa hade bin minns dom med skräck eftersom jag inte förstod skillnaden på bin och getingar när jag var liten men även med fascination då jag älskar honung.
*s* jag föreslog kaniner för eget bruk för karln har en gammal dröm om att leva något så när självförsörjande och när jag är på smällen så väcks min ungdoms längtan lite extra. Han pep lite karln min och förklarade att han aldrig skulle kunna döda en gullig kanin men jag tror att det inte skulle vara något problem för mig bara han styckar och flår.
Vi pratade även om hönor i natt tänk så underbart att alltid ha en massa ägg! Så kom jag på att jag typ hatar höns iallfall fruktar dom.
Så jag föreslog att jag sköter kaninavlivning om han tar hand om fjäderfäna
Ångrar faktiskt ibland att jag inte gick jordbruksgymnasium