M C skrev 2010-08-28 14:55:52 följande:
De går in först, paret sist.
De kan tom gå in innan själva krussidullandet så man har barnen på plats redan. De har en tendens att stjäla rätt mycket uppmärksamhet - bra eller dåligt beror på hur man själv vill ha det. Det är leksaker som rullar över golvet, kissnödiga barn, de sätter sig på koret, sjunger för sig själva, går därifrån, knuffas och i ett minnesvärt fall slåss med brudbuketten. Om man gillar sånt (för det är sjukt underhållande) så ska man ha barn. Jag är inte så mycket för sånt, de är underhållande även i bänkarna och de var med på festen så då undvek jag sånt i kyrkan.
Min tärna gick in före ingångsmarchen. Hon ställde sig längst fram och väntade på oss.
Vissa bröllopskort jag har tagit ser man öht inte brudparet på, det är någon som går mitt framför dem på alla bilder. Inte så jag skrattar ihjäl mig direkt. Jag är ju där för brudparet, inte för barnen och vännerna.
Mfern säger att alla bröllop han varit på, har brud (och antingen brudgum eller pappan) gått först (om det har varit näbbar stora nog att gå själva har de gått allra först) sedan följet. Nu kommer ju Mfern och bestman redan stå därframme och vi går in när klockorna ringt och dörren öppnas, då börjar musiken.... Alltså, ja, det kan bli ett jävla liv av barn, men eftersom vi inte har rätt att neka andras fittungar att vara med, så

Det är ju annat med festen, den är helt barnfri, inte ens våra är med, de hämtas av barnvakten, som också är med och tittar på vigseln. Men våra föräldrar sitter ju främst, så barnen får gå dit om de tröttnar, E är för timid för att ställa till väsen och S kan inte gå. Perfekt
Sedan läste jag lite på Bröllopstorget, för tips, men alla är såna jävla hajpade bridezillas, så jag flydde igen...