Inlägg från: HonSomHarDetLångaStörigaNicket |Visa alla inlägg
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket

The return of the Lolilla

Pix Ladin skrev 2010-03-26 13:47:11 följande:
    Har ni släkt där eller vad? Ja, det lär bli en dyr historia... Den här bostadsrätten i Uppsala (2 rok, 67 kvm) kommer ha ett utop runt en halv miljon. Det får man ju ett helt hus för på andra vettigare ställen.
    Det är helt sjukt vad det kostar!{#lang_emotions_surprised}

hade det inte varir för att karln kommer där ifrån så skulle vi inte ens funderat på det men nu har lillan sin farmor och farfar där.
    Pix Ladin skrev 2010-03-26 14:53:05 följande:
    Jo, det är ju förstås praktiskt.
    mm speciellt med tanke på att dom som bor ca 40 mil bort har hälsat på oss oftare än morföräldrarna som ena bor 3 km och andra 2mil bort
    Pix Ladin skrev 2010-03-26 14:56:26 följande:
    Oj. Vad tråkigt.
    Tristast för dom som inte träffar världens underbaraste underverk oftare! Farmor och farfar dom vill däremot verkligen vara med henne
    Vik hädan skrev 2010-03-27 14:14:52 följande:
    Kolla vad jag fick en tillsägelse för Här är en kopia på ditt inlägg som plockats bort: Rubrik: "Emetofobernas tråd 5" BAM, nu vet du iallafall att "anonym (spyfobi)" är en av de personer som varit inne och besökt din presentation mellan kl 20:30 och 20:51 igårkväll.
    Snyggt!
    lokisse skrev 2010-03-27 21:28:42 följande:
    en av fördelarna med att bygga nytt... skulle tycka att det var mycke suspekt om nagon av bygggrabbarna lämnat en bh bakom tvätmaskinen.
    Oj har ni byggt nytt från grunden? tell me!
    Ord blind skrev 2010-03-27 21:44:52 följande:
    Puss på er och sov gott! Läggdags här...
    Sov sött!
    Pix Ladin skrev 2010-03-27 21:53:51 följande:
    Ammar ni, har ammat eller tänker amma era barn?Hur länge i sådana fall?
    Jag ammade Eira och hade en väldigt lyckad amning, vid de tillfällen jag var osäker på om hon fick i sig tillräckligt så led jag oerhört men allt fungerade i det stora hela exemplariskt.
    Jag ammade i 10 månader när lillan var 4 månader så gav vi henne hennes första smakisar hon hade visat stort matintresse men nej nej då! Hon skydde mat fram tills att jag la av med amningen.

på slutet var det jobbigt för hon bet så sylvassa tänder och till skillnad från alla andra ungar så skrattade lillan bara riktigt roat av mina plågade skrik och illtjut av smärta.
    Jag hoppas att det ska gå lika bra med Bubblert men om det inte gör det så ger jag hellre upp amningen än än hamnar i amningshelvetet som så många här på fl verkar komma till.
    Pix Ladin skrev 2010-03-27 21:54:47 följande:
    I hate amning. Ammade Astrid i 4,5 månad. Det var plågsamt, kladdigt och jobbigt. Kände mig oerhört låst.
    fan va jobbigt!
    Hur tänker du göra denna gång skippa amningen helt?
    lokisse skrev 2010-03-27 21:55:47 följande:
    ett färdig hus!mycke trevligt sätt att bygga och minst lika bra och i stort sätt lika flexibelt om man bara väljer rätt firma.HÄR ÄR VARAT GRUND HUS. www.fingerhaus.de/de/haeuser/einfamilienhaeus...
    spännande ska kolla in det .-)
    Pix Ladin skrev 2010-03-27 22:04:37 följande:
    HSHDLSN och MCShit, vad skönt att det funkade så bra. Jag hoppas att det fungerar med nästa barn, vill gärna amma om det går. Men samtidigt vill jag plugga, tycker gott att Tomas kan ta merparten av föräldraledigheten denna gång. Vad jag INTE tänker göra är att lida som sist. Jag ger upp om det inte känns bra efter ett par månader.
    Du ska absolut inte behöva lida eller dra på dig nån skuldkänsla om du beslutar dig för att inte amma.
    Dagens ersättning är jättebra och hela familjen tjänar på att mamma mår bra
    Pix Ladin skrev 2010-03-27 22:09:08 följande:
    Men visst gjorde du kejsarsnitt? Är inte det ganska ovanligt att man ammar då? Att det liksom är svårare... Eller jag vet inte.
    Jo jag snittades och amningen kan då krångla i högre grad men jag hade jävlig tur när det kom till amningen.
    När Eira var nyuttagen så sög dom ren hennes mun/svalg från vätska och hon sög då aktivt tillbaka på sugen...

Hon föddes hungrig och mina tuttar var explotionsfärdiga av längtan efter människovalp.
Svar på tråden The return of the Lolilla