Inlägg från: SimplyTheBest |Visa alla inlägg
  • SimplyTheBest

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-09-13 22:13:36 följande:
    Jag hävdar fortf att du tryckte bort mig..........

Undrar varför jag är så jävla konstig med telefonen (ibland, INTE alltid)? Det är inte som att jag har några andra sociala hang-ups direkt. Vad tror du att det är för dig?  
    Inte alltid för mig heller. Mest vid nya kontakter - inte jobbrelaterat. För är det mycket att jag inte kan "läsa" personen jag pratar med.

Jag har inte tryckt bort dig, vet knappt hur man gör det på iPhonen Pratade med en snörvlande Eras.
    Om det inte passar - fuck off.
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:18:35 följande:
    För mig är det typ värst med försäkringskassan och sånt. Skitlöjligt. Ibland undrar jag om det är hittepå för att slippa helt enkelt. men jag var lite rädd när jag pratade med er alla första gången också.  

Har jag berättat att jag är lite ansiktsblind?  
    Har funderat på det där med ansiktsblindhet - när jag stod i butiken fick jag lite panik ibland när jag inte kunde få ihop ett ansikte med ett namn. Kan det vara butiksyrket som gör det? Att man möter så många personer.
  • SimplyTheBest
    Jolly Bob skrev 2010-09-13 22:20:52 följande:
    Snörvlande? Jag flåsade för faen.
    Eh...naj Det var snörvlande.
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:25:31 följande:
    Tror inte det. jag har ju bara kvar min mormor och min morbror. Men de har det båda två också. För min mormor är det sjukt illa. Hon känner inte igen sina grannar som hon bott med i 30 år. Min morbror klarar sig bättre och jag har det nog lindrigast. 
    Ja, så har jag inte det alls. Det handlar mer om att ha svårt att placera in personer. Tror inte att jag har ansiktsblindhet så.

Hur märker du det?
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:30:15 följande:
    Jag känner inte igen folk. Ofta. Men jag har sjuka skills så det är inte ofta det märks. Man blir expert på att ha artiga konversationer med vem som helst.

Det konstiga är att vissa är hur lätta som helst att känna igen, men det måste ha att göra med deras andra kännetecken, hår, röst, kroppspråk mm och också hur de interagerar med mig. Jag får ju mycket ledtrådar när jag letar.
    Tror det är så med det mesta - man hittar sätt som kompenserar för det hela.
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:32:08 följande:
    Länge, länge trodde jag att det var arrogans. Helt enkelt ointresse, jag visste inte vad ansiktsblindhet var. Tills min morbror tog upp det och frågade om jag också led av det. Jag bara.......Ehhh......? Vafan se de inget tidigare liksom? Skrikandes
    Hörde talas om det för några år sedan.

Minns en episod när jag stod i affären, när jag gick förbi en kund hojtade hon till: "nämen, jobbar du HÄR? Hur är det med din mamma? Är allt bra?" Jag fann mig snabbt & pratade på medan jag hela tiden försökte tänka vem hon var. FORTFARANDE idag har jag ingen aning.
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:40:45 följande:
    Det där är väl ok. jag känner inte igen mina gamla arbetskamrater som jag kan ha jobbat med i flera år. Det ringer en klocka liksom men de kan lika gärna vara kändisar som jag känner igen ytligt liksom. Det är det svåraste att inte veta alls om man känner personen VÄL eller om det bara var en tillfällig bekantskap. 

Jag vill bara tillägga att detta verkligen inte är nåt jag lider av. Så ingen behöver tycka synd om mig eller nåt sånt.
    Men har du hamnat i situationer där du fått fråga? Där du inte vet vem det är?
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:44:39 följande:
    Nej, jag har aldrig frågat. Men det har varit en och annan situation som blivit lite konstig för att jag inte kunnat hålla masken kanske. Folk blir ju fruktansvärt förvånade. De känner ju igen mig och vet vem jag är och förväntar sig självklart samma sak tillbaka. Nån gång har jag blivit tagen på sängen och inte kunnat rädda så bra. 
    Var lite så jag tänkte. Att det måste finnas tillfällen då det inte går att dölja det. Nåja, jag tycker du är normal ändå
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:48:32 följande:
    Jag känner mig normal.
    Om jag åker till uppåt på semester vill jag gärna träffa dig, din familj & sedan besöka butiken. Om du vågar träffa skånetösen
  • SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-09-13 22:51:16 följande:
    Klart jag gör! Du är hemskt välkommen hos oss. Säg inget till polskan bara, då försöker hon komma samtidigt och om jag ska vara ärlig.......det gick inte så bra förra gången.
    Lovar att vara tyst. Bilderna talade ju sitt tydliga språk...
Svar på tråden The return of the Lolilla