The return of the Lolilla
Denna gången på resan var det en som trodde att Mfern var serb. ![]()
Denna gången på resan var det en som trodde att Mfern var serb. ![]()
Det hände en grej idag, som gjorde mig så jävla skakis, va.....
Vi har en godisfabrik nära oss, så efter fsk idag promenerade vi dit, med barnen i varsin vagn. På väg dit kom en gubbe och körde om oss, med en stor hund i baksätet (utan bur, utan galler osv, vilket jag reagerade på, lite) Han kör upp till ett hus som ligger precis vid åkern man passerar för att komma till fabriken och vi brukar tycka det huset är så läbbigt, för det ser alltid tomt ut, det står massa skrotbilar på tomten osv (dvs jag brukar tycka det är läbbigt och Mfern brukar roa sig med att skrika "liiiik" när vi går förbi). Vi gick till fabriken, shoppade gottat och sen vandrade tillbaka, förbi huset. Mfern och s går före mig och E (som är sjukligt hundrädd) varpå doggyn (shabrador) kommer fram på vägen, obunden. Jag meckar lite med Iphone, så ser inte hunden, först, utan M säger bara tyst: Kolla upp, J. Jag kollar och då kommer hunden emot mig och E. Han ser inte det minsta aggro ut, eller rädd, men jag vet ju att E är så jävla rädd och blir nervös att hon skall reagera och på så sätt framkalla en reaktion hos hunden..... E får panik, så jag vänder vagnen om och står kvar och pillar med telefonen, E är tyst, så jag tänker att det nog är lugnt. Då känner jag en nos mot baklåret. Jag börjar gå jättesakta åt motsatta hållet oc han går efter (såklart, nyfiken var han, ju) DÅ börjar E skriiiiika, gråta och vrida sig, varpå jag ser att hunden spänner till sig, lite och går emot henne. Jag vänder vagnen igen och börjar gå jättesakta mot M och S och säger "gå hem" till hunden. Det gjorde han.
Jag skakade i heeela kroppen, efteråt, vilket är en reaktion jag aldrig haft förut, men jag var så jävla rädd att han skulle bita henne, va.... Jag är hundvan och vet hur jag själv skall bete mig, men det är ju omöjligt att få en livrädd unge att lugna sig, liksom..... Det var skitobehagligt och kändes konstigt att reagera så starkt på det.