Inlägg från: Jazza |Visa alla inlägg
  • Jazza

The return of the Lolilla

SimplyTheBest skrev 2010-10-18 14:42:59 följande:
    Väldigt mycket EMOT just slakt av hästar ska det stå.
    Varför då?
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza
    SimplyTheBest skrev 2010-10-18 14:48:33 följande:
    Se svar nedan.
    lokisse skrev 2010-10-18 14:46:33 följande:
    fast dom är ganska goda...
    Och jag äter inte häst.
    Är det så att hästar slaktas, enbart i matsyfte? På samma sätt som gris och nöt? För det är väl så att de slaktas när de är skadade/för gamla osv och sen äter man dem ändå?
  • Jazza
    SimplyTheBest skrev 2010-10-18 14:52:58 följande:
    En skadad häst som medicinerats får ej gå till slakt men det fuskas en hel del med detta.

Hästar avlivas på andra sätt också. Det är mer jobb & kostar mer men för oss fanns det inget annat alternativ, slakt stod inte ens på kartan när det väl var dax.
    Men jag tänker på att det är skillnad på att man föder upp ett djur, enbart för att det skall slaktas och göras mat av, medan man slaktar ett djur som inte kommer att överleva och sedan använder köttet. Jag är ju också gammal hästtjej, men har en annan syn på det Jag tänker att om man ändå måste döda djuret, kan det lika väl komma till användning. Av samma anledning är jag organdonator
  • Jazza
    SimplyTheBest skrev 2010-10-18 14:56:54 följande:
    Fast jag ser ju på hästar som andra ser på hundar eller katter & jag tycker inte det hade varit rätt med slakt där heller. Att man avlivar djuren för att de är sjuka/gamla ser jag som en självklarhet. Där har vi en möjlighet att låta djuren få sluta istället för att plågas.

Sen är jag också organdonator.
    Men de slaktas ju inte levande, oftast Slakta hundar och katter vore nog ingen kanonidé, de äter ju så jävla mkt bajs
  • Jazza
    lokisse skrev 2010-10-18 14:59:33 följande:
    sa om du blir skadad kan jag ta kal pa dig och äta din lever
    Levern är nog den del jag undvikit från min kropp, om jag vore du
  • Jazza
    SimplyTheBest skrev 2010-10-18 15:08:20 följande:
    Är väl medveten om det *blänger på*

Spelar ingen roll - jag kommer aldrig kunna förlika mig med slakt på hästar. Så enkelt är det.
    Inga problem, jag var bara nyfiekn på hur du tänkte
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-18 15:24:18 följande:
    Jag visste att hundar äter bajs, de är ju asätare men gör verkligen katter det också?
    Jag antar att det inte är normalt att de gör det (mer än typ vid kaliumbrist, på samma sätt som hundar) men jag har sett det (är medveten om att det inte är ngt tungt statistiskt underlag och hänvisar till den skämtsamma tonen i inlägg#40165)
  • Jazza
    lokisse skrev 2010-10-18 15:12:49 följande:
    mäh jag tänkte att det borde vara som frukten i en bolwe de suger likssom at sig all alk och man blir full som en kastrull om man äter dom
    Smart!
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-18 15:31:07 följande:
    Ok, lolillastatistik
    Äkta FL
  • Jazza
    Familjeliivsfinastenick skrev 2010-10-18 15:35:55 följande:
    känner mig helt efter
    Skulle det vara något nytt?

Välkommen hem, har saknat dig!