Inlägg från: SimplyTheBest |Visa alla inlägg
  • SimplyTheBest

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-10-18 14:54:39 följande:
    Men jag tänker på att det är skillnad på att man föder upp ett djur, enbart för att det skall slaktas och göras mat av, medan man slaktar ett djur som inte kommer att överleva och sedan använder köttet. Jag är ju också gammal hästtjej, men har en annan syn på det Jag tänker att om man ändå måste döda djuret, kan det lika väl komma till användning. Av samma anledning är jag organdonator
    Fast jag ser ju på hästar som andra ser på hundar eller katter & jag tycker inte det hade varit rätt med slakt där heller. Att man avlivar djuren för att de är sjuka/gamla ser jag som en självklarhet. Där har vi en möjlighet att låta djuren få sluta istället för att plågas.

Sen är jag också organdonator.
    Om det inte passar - fuck off.
  • SimplyTheBest
    Jazza skrev 2010-10-18 15:05:49 följande:
    Men de slaktas ju inte levande, oftast Slakta hundar och katter vore nog ingen kanonidé, de äter ju så jävla mkt bajs
    Är väl medveten om det *blänger på*

Spelar ingen roll - jag kommer aldrig kunna förlika mig med slakt på hästar. Så enkelt är det.
  • SimplyTheBest

*kollar CSI*

Vad händer här?

• SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-10-18 21:40:08 följande:
    Jag ska sova snart, chattar lite på fb annars lugnt.
    Ska du snart sova? När jag kommer hit?
  • SimplyTheBest
    Sven Justus skrev 2010-10-19 15:13:50 följande:
    Allt funkar nog bara man mentalt är övertygad om det. Citron på tungan har liksom inget med hick(reflexen) att göra, utan då handlar det liksom om din övertygelse att det ska fungera.

När jag var yngre körde jag stenhårt med en matsked socker som skulle sväljas. Fungerade perfekt ända till ngn påpekade ovan nämnda för mig. Efter det funkade det inte längre.
    Varför måste allt vara så rätt? Om du hade fortsatt med sockergrejen så hade du sluppit irritera dig över hicka
  • SimplyTheBest
    Sven Justus skrev 2010-10-19 15:22:07 följande:
    Jag är en pragmatiker. Dessutom tror jag inte på ngt som inte bevisats av vetenskapen.
    I det stora hela så håller jag med dig men inte om allt. Tänker fortsätta svälja vitpepparkorn när det härjar runt magsjuka. Spelar ingen roll att andra säger att det inte funkar - det funkar för mig ivf.

Och jag köper inte att det skulle vara övertygelsen som gör att det funkar. Isf skulle det funka att jag säger: "nej du, idag har du inte ont i kroppen". Och det funkar fan inte kan jag meddela.  (Dåligt exempel).
  • SimplyTheBest

*lyssnar på Journey*

Idag har varit en trist, grå dag.-(

• SimplyTheBest
    2timearound skrev 2010-10-19 16:18:15 följande:
    Nej, det har varit en bra dag
    Känner inte likadant

Men är glad för din skull
  • SimplyTheBest
    Sven Justus skrev 2010-10-19 16:42:57 följande:
    Sorry, lila menar jag. Fokuserade på fel saker helt enkelt.. :)
    På brösten?

*suckar*
Svar på tråden The return of the Lolilla