Inlägg från: Jazza |Visa alla inlägg
  • Jazza

The return of the Lolilla

lokisse skrev 2010-10-21 21:09:14 följande:
    tyckte den var aldeles för självklar och genomskadbar...
    Jaha? Fan, jag blir förbannad nu!!!

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-21 21:07:54 följande:
    Låter lite vampyrstuk över detta *googlar*
    Ja, Låt den rätte komma in är vampyrbok ,men inte alls på det sättet som det är i många böcker och serier, just nu. Den är väldigt nere på jorden, så att säga. De andra två är inte om det, alls.
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-21 21:07:00 följande:
    Har ni läst Michael Connelly?
    Han är en sån, där jag inte vet om jag läst boken, eller inte. De ser lika ut, på utsidan, samma typsnitt, alltid (som det ju ofta är) och enordstitlar, så man blir förvirrad. Men jag har ett gäng i hyllan och gillar dem.
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-21 21:12:22 följande:
    Läste lite om det nu, zombies och trolleri fast med en egen vinkling, låter intressant
    Ja, han skriver liksom på ett ganska naket sätt (brist på bra ord) och ganska självklart, liksom. Men om du bara skall läsa en, så välj Människohamn.
  • Jazza
    lokisse skrev 2010-10-21 21:13:01 följande:

ni som gillade hypnotisören läs duglas preston och  linkon child s böcker dom är bra! men läskiga

De som de skrivit ihop? Vet att jag läst ngt av Child för längesen, men minns inte så väl. Titlar?
  • Jazza
    lokisse skrev 2010-10-21 21:17:25 följande:
    japp deras gemensamma saker tex relic och kabinett of curiosittis...
    De verkar inte finnas översatta? *lat som fan*
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-21 21:20:21 följande:
    Fast egentligen föredrar jag böcker som bygger på verkliga händelser som tex Truman Capote, "In Cold Blood"
    Jag är väldigt kräsen när det gäller den typen av böcker.... Men jag litar nog på dig i denna frågan.
  • Jazza

Har ni läst Jo Nesbö, förresten? Jag läste de första sju förra sommaren, när jag var klar kändes det helt tomt

• Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-21 21:25:50 följande:
    Ja, dom har jag läst. Gillade skarpt
    Ååh Har du läst den sista, som kom för inte så längesen? Jag har inte riktigt vågat
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-10-21 21:30:44 följande:
    Dessa har jag läst

Fladdermusmannen 1997 Kackerlackorna 1998 Rödhake 2000 Smärtans hus 2002 Djävulsstjärnan 2003 Frälsaren 2005 Snömannen 2007men inte dessa

Doktor Proktors Pruttpulver 2009 Doktor Proktors tidsbadkar 2009 Pansarhjärta 2009Gillade Rödhake och Snömannen mest tror jag
    Ja, de första sju är ju Hole-serien. Vad ball, jag tänkte att Rödhake var din favvis. Det var den jag gillade minst, faktiskt.... Mkt historia osv Jag gillade Fladdermusmannen och Snömannen mest.
Svar på tråden The return of the Lolilla