Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

The return of the Lolilla

M C skrev 2010-03-30 08:50:34 följande:
    Över min döda blodiga svårt sargade kropp att jag gör.
    Bilden är morbid på något sätt....
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-30 12:48:00 följande:
    Jag håller helt med om det. Jag går helst på barnfritt bröllop, eller iaf utan mina egna. Men jag tycker att det är överdrivet att föreslå att det ska finnas flighter helt utan barn. I såfall tycker jag att det behöves en realitycheck. Hur ska vi andra som ogillar andra saker eller grupper av människor få våra behov tillfredsställda? Jag gillar inte alls gamla människor...........jag skulle vilja slippa stå i kö i mataffären efter pensionärer, men är det sunt? Eller är det helt enkelt så att alla finns här och om man vill slippa grupper av människor som inte är som en själv (svarta, judar, barn, pensionärer) så får man själv dra sig undan?
    Jag håller med om allt utom barnfiria resor...

Men reser längre sträckor regulgärt är det oftast inga problem. Och de få barnen på de flygningarna har föräldrarna oftast mycket bra koll på. Föräldrarna är vana resenärer som inte heller vill bli störda.

När vi flög regulgärt i somras till Österrike med våran dotter fick mycket hjälp av flygvärdinnorna som underhöll henne vid landningarna som hon inte alls tyckte om genom att försöka distrahera henne. Vi var grymt tacksamma även om det bara rörde sig om 10 min.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-30 13:19:02 följande:
    Jag skulle också gå om mina barn störde. Det har hänt flertalet gånger. Med störde menar jag sprang omkring, vägrade sitta stilla, var högljudda. På ett flygplan anser jag att barn och barnfamiljer har lika stor rätt att vistas som andra. Som förälder gör jag allt i min makt för att resan ska fungera så friktionsfritt som det bara är möjligt. Vi har med oss filmer, vi har med oss mutor och ritblock mm Men är det inte möjligt så är det inte. Vi har iaf rätt att ta oss till vår destination. 
    Jag menar inte att barnfamiljer inte har rätt att vara på flygplan, men jag kan förstå att det ä ett bra försäljningsargument för framförallt charterflyg att införa vissa flighter som är barnfria.

Det finns föräldrar som ni som gör allt för att barnen ska vara lugna och inte störa allt för mycket, sedan finns de de föräldrarna som inte tar något som helst ansvar för sina barn vilket gör att de blir en plåga för alla andra. Det verkar som om dessa föräldrarna tror att det är personalens uppgift att underhålla deras barn. Den attityden märkte jag även under de 15 åren jag hade inom restaurangbranchen, det var helt ok enligt vissa föräldrar att barnen sprang ivägen för mig på min arbetsplats. Värst var det med spädbarn som skulle krypa på golvet i glassplitter... Inte nog med att de kunde skära sig ordentligt, eller ännu värre, stoppa en glasbit i munnen, man hade ju inte en chans att se dom så man hade ju lika väl kunnat springa ner dom och trampa på dom eller spilla något riktigt hett över dom.
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-30 13:32:38 följande:
    Ordis, jag håller helt med dig. jag har också jobbat på restaurang så jag vet vad du pratar om. Men det är attityden jag vänder mig emot. Att barn inte får finnas för de stör bara genom att vara barn. Att man som vuxen utan barn typ ska "slippa utsättas" för barn. Så resonerade jag aldrig innan barnen. Det skulle inte falla mig in att kräva barnfria flighter, tåg eller bussar. Lika lite som pensionärsfria (som jag tycker är mycket jobbigare).
    Klart att barn får finnas! Allt annat vore absurt!

Tack för pratstunden. Nu är det sov- och soldags tror jag..  
  • Ord blind
    M C skrev 2010-03-30 13:37:33 följande:
    *håller med*Dessutom har ju alla varit barn och precis lika störiga själva.
    Nej, jag var ett snällt och lydigt barn!
  • Ord blind
    Mariohn skrev 2010-03-30 14:49:05 följande:
    Ni är så söta. Nu känns allt liksom lite skit och jag har inte varit här på så länge. Och ändå är ni så rara och snälla när jag kommer och gnölar 
    Stackars!!

Du anmäler det till HSAN http://www.hsan.se/swe/start.asp
    Om du anser att du har rätt till ersättning till exempel om levern inte fungerar när medicineringen är klar och det är på grund av bristande vård vänder du dig hit http://www.patientforsakring.se/
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-30 15:03:57 följande:
    Det här är lite konstigt. I sexforumet finns en tråd som heter något som *********analsex********. Kolla ts nick i forumlistan och sedan ts nick när man klickat på tråden. Är det bara jag som ser att det bli ett nytt nick? Utviket. Det du skriver om barn som springer fram och tillbka och skrker och gapar är naturligtvis inget någon av oss här tycker är ok. Det sista du skrev tycker jag skiljer ditt inlägg från många andras. Det känns inte som om de flesta i diskussionen tycker att det är trevligt med en blandad grupp.
    Varför blir jag alltid lätt illamående om jag råkar surfa in på sexforumet? Är det för att det är en viss typ av människor? Är FL någon jäkla datingsida eller för att leta efter sexpartner?

Jag: kåt, glad, analfixerad man som gillar att bli kissad på, älskar blöjor, är 45 bast (börjar bli desperat då jag har så verklighetsskev bild av sex att jag inte får något i verkliga livet)
    Sökes: vad som helst med två ben och tuta så jag kan få klämma in den! Gammal, tjock, smal, rynkig, ja vad som helst bara du är lika desperat som mig! Öppen för allt! Har du inte en tuta kan jag köra in den någon annanstans! Bara jag får sätta på någon snart!

Det är den bilden jag har av sexforumet.
  • Ord blind

Det och att folk startar trådar för att sitta och runka till dom.

• Ord blind
    Mariohn skrev 2010-03-30 15:49:15 följande:
    Glöm inte att heta diskussioner sedan sker i stil med "gillar också att känna den djupt ner i halsen samtidigt som det smakar salt" och att det är bilder på små barn i solhattar som skriver detta. Smakligt. 
    {#lang_emotions_throwup}
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-30 15:40:00 följande:
    *känner igen mig själv*
    Ni är inte ensamma!

Idag var det en "jävla idiot" som hade parkerat sin jävla cykel för nära min moppe så jag var tvungen att flytta cykelhelvetet för att komma åt min moppe! 
Svar på tråden The return of the Lolilla