Sven Justus skrev 2010-09-10 09:39:33 följande:
Det är här min typ av humor en fredagsförmiddag:
"Idag vid 17 tiden kom det en man och knackade på dörren. Eftersom jag sällan får oväntat besök så öppnade jag inte, men räknade ut att det var licensjagare. Så jag tänkte inte mer på det. Jag stängde av tv:n för säkerehets skull.
Jag bor i ett hyreshus där det finns ett likadant hus precis framför oss, ganska tätt intill. Där finns även allmänna balkonger. När jag gick igenom vardagsrummet och snabbt tittade ut så såg jag att samma man stod och spanade in i min lägenhet. I kanske 2 min. Jag kollade på honom från ett ställe där han inte såg mig.
Han hade alltså gått in i det andra hyreshuset, gått upp på andra våningen och spanat in min lägenhet.
Det var skitläskigt!! Jag blev ju jätterädd. Kändes helskumt.
Nu är jag rädd att han såg min tv från balkongen. Kan dom åtala mig för något, vad kan hända?
Jag smög omkring i min egen lägenhet i kanske 15 min för att han inte skulle se mig igen. Jag vet att han kollade medans hans kollega jagade andra. Han kollade mot mitt fönster minst 20 ggr.
Shit. Får man bete sig så? Eller klart man får män visst fan blir man rädd!
Vad kommer hända nu? Kommer dom tvinga mig betala?"
Du påminner mig om när jag bodde i lägenhet. En gång höll det på att sluta illa. Min fru hade köpt lås till genemnsamma tvättstugan utan att tala om det för mig. Hon glömde ta bort det och där stod jag och blånekade till att det var vårt lås en hel dag. Tillslut var det en person som skruvade av hela dörren till tvättstugan och kastade in låset när jag öppnade dörren för 20 gången.