Inlägg från: Jazza |Visa alla inlägg
  • Jazza

The return of the Lolilla

2timearound skrev 2010-11-13 10:37:00 följande:
    Vad tycker du om det här? *nyfiken* 
    Vem jag?
    Isf tycker jag att det skall vara praxis att alla donerar organ och att man måste avanmäla om man inte vill göra det. Många som inte är med i donationsregistret missar det pga att de är lata el oinformerade (samma sak?) och det hade man sluppit. Däremot anser jag inte att man skall förvägra någon att ta emot organ, men de bör inte hamna först i kön, om jag säger så. Man skall prioriteras både efter hur akut ens fall är, och även om man är registrerad donator.
    Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • Jazza
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:01:31 följande:
    Jag tycker det känns lite olustigt med ett prioriteringsregister. Känns som det lätt kan börja innefatta annat.

Jan Garbarek – Where The Rivers Meet
    Annat som i politiska åsikter, eller hur menar du? det är ju ganska lätt att efterleva, ändå? Den som donerar och har samma tillstånd som en som inte är villig att donera går före i kön. Borde tom svenska staten klara av att hantera, no?
  • Jazza
    2timearound skrev 2010-11-13 11:04:58 följande:
    Jag tror inte på den lyckliga horan.
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:06:51 följande:
    Ah, synd, den är mysig
    Mmhhmm.
  • Jazza

Usch, jag gillar inte mig själv, idag, riktigt. Jag är skitirriterad på att M åkt iväg över helgen och sedan drar till Sälen på måndag. Jag pallar liksom inte med, riktigt, med ungarna just nu. Jag hatar att vara sån och är bara missunnsam och grinig, en sån tjej är inte jag
    Sen skall vi iväg, båda två, på fredag och det var liksom givet att det var jag som skulle lösa barnvakt, trots att han också skall iväg.....

Förlåt att jag kräks här, men.... Nu har grisarna fått lite mat, skall in till Maxi en snabbis och sen våldgästa farfar och farmor i hopp om sockerkaka 

• Jazza
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:35:48 följande:
    Ja, upprättar man en sådan tabell så kan den nog börja missbrukas. Hur bra fungerar vår kommunala bostadskö tex.
    Inte samma sak, dårå.
  • Jazza
    Blygdläppen skrev 2010-11-13 11:38:14 följande:
    Får man ändå jävlas med dig idag?
    Gärna. Jag kommer inte att vara här, så jävlas away
  • Jazza
    2timearound skrev 2010-11-13 11:39:26 följande:
    Kram och puss min darling.
    Tack.
  • Jazza

Nu måste jag dra. Återkommer nog när barnen lagt sig om jag inte dränkt mig i diskhon. Puss på er

• Jazza

Nu har jag just haft ett smärre sammanbrott och stått i duschen och gråtit. Det känns genast bättre. Kan även ha att göra med att det snart är dags att natta barnen....1,5t kvar.

• Jazza
    2timearound skrev 2010-11-13 17:25:08 följande:
    Jag finns alltid för dig, ring hem om du vill prata.
    Tack, finis, men det är lugnt. e äter lördagsgodis och S är nybadad och läser en bok. Lite frid just nu och det ändras så fort jag lyfter luren (som du vet )
Svar på tråden The return of the Lolilla