Inlägg från: SimplyTheBest |Visa alla inlägg
  • SimplyTheBest

The return of the Lolilla

lokisse skrev 2011-02-12 23:22:44 följande:
    blandat jag pratar tyska med dom när vi är bland tyskar jag tycker att det är sa oartigt med ett sprak som dom andra inte förstar (det blir lite som att viska pa nagot vis) men är vi själva pratar jag svenska men jag maste prata mer svenska med dom
    När vi har UK besök på jobbet blir det en blandning mellan svenska & eng. Enbart eng med dem men sen blir det även svenska med kollegorna. Håller med dig om att det är oartigt men jag tror det är lättare att hålla sig det "rätta" språket om man är i ett land där det andra språket är det enda.

Retar mig lite på att jag tappat mycket av min språkkunskap. Språkämnena var mina ämne i skolan, nu är mycket bara borta.
    Om det inte passar - fuck off.
  • SimplyTheBest
    lokisse skrev 2011-02-12 23:32:12 följande:
    dom är där du behöver bara frächas upp med ett besök i dom olika ländrna
    Kan nog beställa öl ivf
  • SimplyTheBest
    lokisse skrev 2011-02-12 23:36:17 följande:
    men da sa!
    behöver man mer? efter ett par öl pratar man ju flytande pa alla möjliga sprak
    Sen kan jag nog säga " du är ett dumhövve" på tyska med. Vet iofs inte om det skulle vara användbart
  • SimplyTheBest
    lokisse skrev 2011-02-12 23:42:59 följande:
    en vänninas mamma försökte beställa ett huvud kaffe pa en tysk kafeteria..
    *skrattar* Lyckat.

Får höra ibland att jag är lite tysk till sättet...*muttrar*
  • SimplyTheBest

Snart sängen här, får bli godnatt.

• SimplyTheBest

Vaknar, går upp & ser en spindel, dräper djuret, ser något rött på golvet  tror det är mina lakan som fällt som fan....ser att det är blod, har en spricka på foten som gått upp, blodat ner hela vägen mellan sovrum, matplats & kök. Unerbara förmiddag

• SimplyTheBest

Har ni kollat Sherlock på SVT? Det är bra.

• SimplyTheBest

Nicket: Är Pixl någon varit på FL tidigare & varit sysk då?

• SimplyTheBest
    Familjeliivsfinastenick skrev 2011-02-13 15:41:27 följande:
    Ja men va fan folk tar ju grejjen helt seriöst, trodde det skulle bli kul och kanske bara nån enstaka som skulle ta fel. men va fan existerar inte kritiskt tänkande och forumskännedom alls nu för tiden.
    Midka skrev 2011-02-13 15:19:23 följande:
    Du ahr en förmåga att svara som ett jäkla horoskop så folk får ju tolka in vad de vill.
    man kan ju undra om folk frågar för att få bekräftelse eller för att faktiskt få vägledning.... 
    Båda delarna skulle jag gissa.  men en till vad är det för kön och jag dör.
    Tror det kallas desperation. Att folk i sin ständiga jakt på svar tar till alla möjligheter. Sen läser folk inte här på FL, de uppmärksammar inte var trådarna är placerade.
  • SimplyTheBest

Är man gammal när man kollar på SVT:s program?

Svar på tråden The return of the Lolilla