-
Va har vi ett riktigt wt fall i tråden?!SimplyTheBest skrev 2010-05-05 22:52:34 följande:Röker du inomhus?
-
Det måste verkligen ha varit jättejobbigt för er men säkerligen väldigt uppskattat från honom.
Starkt gjort lolilla!
minns från min tid i hemtjänsten så väl en kvinna med kol nej det är inte vackert int
-
Rätt och riktigt!Ökänd skrev 2010-05-05 23:10:26 följande:Minns en ganska rolig grej. Jämförelse mellan hur "coolt" det var att röka förr, och hur ute det är nu:Fest för typ 15-20 år sen: Alla rökte i vardagsrummet runt bordet där man satt. Om någon stackars astmatiker höll på att stryka med var skitsamma. De kunde ju gå ut på balkongen om de hade svårt att andas. Samma lägenhet i dagsläget: Vi 2-3 tappra rökare som är kvar i gänget blir förvisade in i badrummet för att "röka ut genom fönstret". Plötsligt står vi som idioter i ett badkar, med huvudena hängandes ut genom ett fönster, medan de andra festar vidare inne i värmen.
Samhällets syn på rökning och brist på tollerans glädjer mig faktiskt men visst måste det vara en stor del av Svea rikes befolkning som lagt av med rökning. Kan tänka mig att andelen rökare sjunkit rejält på en 15-20 år.
Nu är ju jag betydligt mycket yngre men jag ser ändå en stor skillnad på bara några år.
*suckar sentimentalt* Fan vad det var mysigt att om mornarna sitta under fläkten och ta morgon kaffet. -
Fel fel fel!!!Ökänd skrev 2010-05-05 23:14:22 följande:Jag dissar inga rökare. Även om jag skulle lyckas sluta. (antagligen kommer jag att tigga cigg av er )
-
Motionera!Bam skrev 2010-05-05 23:16:24 följande:Vad ska vi göra utan ciggen?
-
Faktiskt bra att snöa in på träning när man lägger av eftersom man får jävligt lätt för att småäta.
Samt så ger ökat uthållighet en kick och välbefinnande
-
Jepp lagligt men avskyvärtÖkänd skrev 2010-05-05 23:21:01 följande:Jag har alltid visat hänsyn mot ickerökare i det offentliga rummet men nu tycketr jag en del fanatiker går för långt. De behöver ju bara se en gå förbi med en cigg i näven så ska det börja hostas och stönas. Rökning är ju trots allt faktiskt lagligt fortfarande.
*ji jag längtar fortfarande cigg*
Men yo hur går det för dig? Har du nån plan/strategi? -
Jag kan inte heller citera
*lolilla*
Jag hoppas verkligen att din strategi är en vinnande sådan för dig!
Ett litet tips när det kommer till det mentala är att hjärntvätta dig själv. Du har bestämt dig för att sluta röka inte att försöka sluta.
Du kommer att lyckas även om det blir ett helvete. En vämjelig klysha går
"man kan bara man vill".
För mig var det lite så den gången jag lyckades sluta helt med nicotinet. Jag hade tidigare försökt sluta flera gånger men det var inte förens jag verkligen bestämde mig för att sluta som det verkligen fungerade i längden.
Du har alla förutsättningar för att lyckas och även om du trillar tillbaka några steg så ge inte upp!
-
Nattisnattislajnen!
-
Blivit av med hemmisarna?2timearound skrev 2010-05-06 20:47:08 följande:- 1 kg! *jättenöjd*