Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

The return of the Lolilla

Var tvungen att diskutera detta med min man som för övrigt HATAR fisbok. Hans spontana kommentar var, då skaffar jag också ett konto och kan på så sätt få en liten överblick om hennes (våran dotter tog jag som exempel) privatliv, en vägledning över om hon har några vänner och vad som försegår i deras umgänge och så vidare. Och jag som är hunsad av min man kan bara hålla med...

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    Ökänd skrev 2010-05-03 21:49:34 följande:
    Fick inga jeans. Men combatbrallor. *provocerar*
    Kanske bodyn i Lindexreklamen här brevid passar annars?
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    Bam skrev 2010-05-03 21:50:45 följande:
    Jag har bestämt att L INTE får ett fisbok konto.
    Man ska helt klart göra det som passar en själv bäst. Det är min åsikt i det mesta. Du bad om en åsikt och jag gav dig min (och min mans fick du på köpet... )

Får jag fråga vad du motiverar ditt beslut med? *nyfiken*
  • Ord blind
    Ökänd skrev 2010-05-03 21:54:34 följande:
    Det enda som jag tycker är läskigt med de små liven är att de inte alls verkar ha samma syn som oss gamlingar på vad som är smart/okej att lägga upp på nätet. Nu pratar jag bilder alltså. Det är något jag skulle föreläsa många timmar om ifall jag hade småkottar. Jag tror många av dagens barn/ungdomar kommer vakna upp med en kraftig bakfylla när de blir äldre och inser att deras bilder förevigt seglar runt på internätet.
    Ojojjojojojoj do NOT get me started on THAT one! Jag har till och med startat en tråd här på FL om det.... Att barn inte kan tänka själva och man får göra det åt dom, men vissa vuxna (?) på FL (och internet över huvud taget) har ingen verklighetsuppfattning i det där alls! Lägger upp den ena mindre lämpliga bilden efter den andra! Här är det stränga order från mig att det inte får förekomma några bilder på nätet på mitt barn utan mitt godkännande. Själv har jag två bilder på FB på min dotter som inte går att förvränga.
  • Ord blind
    Bam skrev 2010-05-03 22:08:08 följande:
    13årsgränsen?
    En så god anledning som någon! Hade för övrigt ingen aning om att det fanns en åldersgräns på FB ska jag erkänna... {#lang_emotions_embarassed}
  • Ord blind
    Vik hädan skrev 2010-05-03 22:08:53 följande:
    För att jag sa så, såklart!!
    {#lang_emotions_kiss}
  • Ord blind
    Bam skrev 2010-05-03 22:06:32 följande:
    Fan vad alla vill ge mig dåligt samvete ikväll.
    Tycker du att jag försöker ger dig dåligt samvete för att jag argumenterar emot dig? Jag är bara ärligt nyfiken på motargumenten för att får reda på något jag kanske har missat. Tycker om att höra hur andra resonerar och tänker.
  • Ord blind
    SimplyTheBest skrev 2010-05-03 22:08:55 följande:
    Knappast hela världen. Jag har bara väntat på det då han inte var nykter den gången heller. Misstänkte att det var så att han skulle ringa på fyllan.
    För en störig!
  • Ord blind
    Ökänd skrev 2010-05-03 22:12:58 följande:
    Var? Ser ingen Lindexreklam?
    Har du sett den nu? Annars får du ladda om sidan, den dyker upp emellan åt!
  • Ord blind
    SimplyTheBest skrev 2010-05-03 22:22:46 följande:
    Eh...jag kopplar inte? *trög*
    Att någon ringer på skyddat nummer som du inte vill ska ringa. Eller missförstod jag?
Svar på tråden The return of the Lolilla