Inlägg från: 2timearound |Visa alla inlägg
  • 2timearound

The return of the Lolilla

Semper Idem skrev 2010-11-13 11:38:40 följande:
    Ja, den har vi.

Cagliostro, Laputa, Nausicaa är också ett par favotiter.
    2timearound skrev 2010-11-13 11:33:08 följande:
    Vi ska hänga med en kaos-familj med tre ungar och rätt lite livserfarenhet. De vill bli vuxna med oss...... Drömmer
    Lycka till med det
    Åh! Vad heter de översatta vet du det? Jag upptäckte efter vår förra diskussion om Totoro att jag redan hade de filmerna i en separat mapp på Popcorn Hour´n. Jag hade tagit undan dem för de var lite för avancerade då för nåt år sen. Så där fanns redan Totoro, Kiki och nån mer  

Jo, lite lycka till behövs alltid när det ska vara fem ungar på ett och samma ställe. Men jag ska få röka vattenpipa idag igen, det ser jag fram emot. Den var inte så bra förra helgen så det blev inte riktigt tillfreddställt. Behovet alltså.  
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • 2timearound
    Blygdläppen skrev 2010-11-13 11:42:27 följande:
    Nä jag vet, omöjligt att förbjuda folk att bli föräldrar, och omöjligt att hålla koll på alla som misshandlar sina barn på ett eller annat vis. MEN i detta fall så borde det ju ändå gå att  kontrollera i någon mån! T.ex. att föräldrarna inte KAN neka sitt barn den vård de behöver. Att socialen kontaktas (eller nåt) om föräldrarna vägrar. Och att om ett visst antal läkare intygar att barnet kommer dö utan den vård det behöver, så går det igenom?

Äh, jag vet inte hur man sen skulle utveckla alla detaljer i praktiken, det får jurister och politiker och läkare sköta. Men en förälder/vårdnadshavare ska inte kunna "dömma sitt barn till döden" pga sin egen övertygelse.
    Nej, som jag så, i princip håller jag med dig, men jag ser nog lite svårigheter rent praktiskt här. Nu låter jag fan som Semp. Skäms
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:51:43 följande:
    Vet inte vad de heter översatta. De är för lite större barn än Totoro och Kiki

Cagliostro
    Laputa - Slottei i himlen
    Nausicaä från Vindarnas dal

Har du sett grave of the fireflies? Vuxenfilm, sorglig...
    Mmm.....Laputa har vi då. Den tycker de är lite otäck. Ska kolla de andra. Kaosfamiljen är bra på sånt här. Det är deras superkraft. Det är dem vi fått filmerna av.

Rekommenderar du att jag tittar på Grave of Fireflies? Jag är ju ganska blödig och blir lätt berörd. Kommer jag bara att grina är min fråga..... 
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:56:05 följande:
    Ja, du kommer grina floder Gråter
    Ja, då får vi nog se om det blir nåt......

Jag läste en sån jobbig bok förra veckan. Kunde liksom inte komma ur den jobbiga sinnesstämningen på flera dagar.  Bara grinade och tänkte på hemska saker. Och ingen fanns det som ville diskutera den med mig heller..... Det hade känts bra att prata ut om den.
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 11:58:38 följande:
    Denna kan vara något

Panda kopanda

Supertrevlig och snäll, passar små barn
    Kanske inte finns översatt dock...
    Jag ska kolla den också  
  • 2timearound
    Erasmus skrev 2010-11-13 11:58:39 följande:
    Finns det sorgliga vuxenfilmer?
    Gråter du aldrig när du kollar på film?  
  • 2timearound
    Erasmus skrev 2010-11-13 12:03:50 följande:
    Inte när jag ser på porrfilmer iaf.
    Men för fan Gör du det nu?  

• 2timearound
    Erasmus skrev 2010-11-13 12:05:32 följande:
    Sorglig intervju:
    ">

" target="_blank">

Det är så pinsamt, jag dör. "Warren och hans kompisar har gjort en film......." 
  • 2timearound
    Erasmus skrev 2010-11-13 12:06:29 följande:
    Du ska få inbox strax förresten.
    Ehhh.........vad var det där för liten tease?  
  • 2timearound
    Semper Idem skrev 2010-11-13 12:10:55 följande:
    Ja, nu gråter jag. "Hope venice is swedish for vienna"
    *ryser* Och som han sitter programledaren, liksom bakåtlutad med armarna på soffryggen. *uä*
Svar på tråden The return of the Lolilla