• SessanSessan

Hur får jag min skitiga soffa ren?

Överdragen på sitt- och ryggkuddarna går att tvätta i maskin (även om de blir mer och mer blekta för varje gång...) men resten av soffan? Hur får jag den ren? Finns det något medel eller någon mirakelkur?

Avskyr egentligen soffan så helst skulle jag vilja slänga ut den men den är ju skön att sitta i framför tv:n och köpa ny vill jag inte göra förrän vi flyttar.
    Men ren(are) måste den bli för den är fasiken snuskig nu...

Någon som har tips?

• Svar på tråden Hur får jag min skitiga soffa ren?
  • Saaaraa

Textiltvätt som är i form av skumtvätt använder jag på möbler som inte går att tvätta i vanlig maskin. Brukar hårföna det torrt sen, för att slippa ha det blött och att det möjligtvis blir unket.

• lenasss

Köp ett nytt fräch överdrag, eller sy ett.

• Kojbe

Håller med föregående det finns ex mattschampoo i flaska som blir som skum man sprejar på o låter torka sen dammsuger av.
    Kanonbra!

• Birgitta2
    Kojbe skrev 2010-02-24 09:09:15 följande:
    Håller med föregående det finns ex mattschampoo i flaska som blir som skum man sprejar på o låter torka sen dammsuger av.Kanonbra!
    Var köper man det?
  • Saaaraa

Vi köpte vårt på maxi. Textilshampoo heter det.

• MsMagnolia

du behöver två saker:

1. Zip. liten blå flaska med röd kork, finns i de flesta butikerna.

2. Tålamod.

• Kojbe

Biltema osv de flesta välsorterade butiker ex Maxi coop osv har sådant schampoo namnet kan ju variera

• Saaaraa

Zip heter den jag använder också, just den blåa flaskan med rött lock. Finns inget bättre!

• MsMagnolia
    Kojbe skrev 2010-02-24 14:24:04 följande:
    Biltema osv de flesta välsorterade butiker ex Maxi coop osv har sådant schampoo namnet kan ju variera
    Det är inte bara namnet som varierar! Det är INNEHÅLLET också!
Svar på tråden Hur får jag min skitiga soffa ren?