• Underbar

Bil inbrott

Hej på er!

Jag är så dålig på bilar o grejer men tnkte att jag ska ta tag i en sak innan det är försent. Efterlyser lite hjälp på vägen då ni lär märka att jag har 0 koll.
    För en tid sedan (ca 1 år) hade jag inbrott i bilen. Låset gick sönder och ratten blev skadad. Vi tejpade lite o anmälde till polisen men inget mer.
    Nu har jag kommit till skott med att beställa tid hos verkstaden för att snygga till bilen men måste då anmäla till försäkringsbolaget, vilket jag trodde var gjort (av sambon)
    Nu tänkte jag vara duktig och ringa försäkringsbolaget men vad vill de veta så jag kan förbereda mig??
  • Svar på tråden Bil inbrott
  • Jezamine
    Underbar skrev 2010-02-24 09:14:18 följande:
    Hej på er! Jag är så dålig på bilar o grejer men tnkte att jag ska ta tag i en sak innan det är försent. Efterlyser lite hjälp på vägen då ni lär märka att jag har 0 koll. För en tid sedan (ca 1 år) hade jag inbrott i bilen. Låset gick sönder och ratten blev skadad. Vi tejpade lite o anmälde till polisen men inget mer. Nu har jag kommit till skott med att beställa tid hos verkstaden för att snygga till bilen men måste då anmäla till försäkringsbolaget, vilket jag trodde var gjort (av sambon) Nu tänkte jag vara duktig och ringa försäkringsbolaget men vad vill de veta så jag kan förbereda mig??
    Du skulle anmält tidigare.
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Underbar skrev 2010-02-24 09:19:28 följande:
    Ehh vilket betyder??
    Ja anmäler man inte till försäkringsbolaget så fort något hänt?
    Avstängd tills vidare
  • Underbar

Kan inte alla göra misstag?

• Stor mamma

Dom vill veta alltting omkring det som hände. Datum, polisanmälan (oftast vill de ha en kopia på anmälan)

Varför ni inte anmält det tidigare osv

Tror dom kan neka ersättning när ni ej anmält tidigare, men är inte helt säker. Det säger dom ju. Du har alltid rätt att överklaga ett beslut

• Jezamine
    Underbar skrev 2010-02-24 09:21:58 följande:
    Kan inte alla göra misstag?
    Kan de säkert göra.Jag önskar dig bara lycka till med anmälan efter et år.Men du måste anmäla påde till polisen o föräkringsbolaget.
    Avstängd tills vidare
  • Underbar

Stor mamma, tack för info!! Fler?

• Jezamine
    Underbar skrev 2010-02-24 09:31:03 följande:
    Stor mamma, tack för info!! Fler?
    I inlägg 5 skrevs det precis som jag sade.
    Avstängd tills vidare
Svar på tråden Bil inbrott