Inlägg från: Filifjona |Visa alla inlägg
  • Filifjona

Avliva katt

Tror det kostar ca 500-1000 kronor. Katten får lugnande, sedan får den avlivningsgift in i en ven.  Man får välja om mna vill ta med katten och begrava, om den ska skickas på massbränning, eller separat bränning (kostar mer) och att ni då får askan sen.

Beklagar att ni nödgas avliva er katt.

• Filifjona

Innan alla säjer att det är hemsk att avliva en fullt frisk katt, så vill jag höra hur många av er som är veganer. (jag är inte) Är man inte vegan så går man med på att fullt friska djur slaktas dagligen.  Och ja, det är hemskt. Men är kor, tjurar, kalvar och grisar mindre värda än katter?

Jag skänkte bort min katt som jag haft i sex år till mina föräldrar. Jag var säker på att han skulle få det bra. Jag var tvungen pga att det var uteförbud för katter i området, och det visste jag först efter att ha flyttat dit. Han fick vara innekatt först, men det var omöjligt.  Så han fick flytta till mina föräldrar.  Han bodde där en månad. Sen gick han ut och kom aldrig mer tillbaka. Kanske har han det bättre än någonsin, kanske är han död, jag vet inte. Men, det är inte helt lätt för en katt att flytta heller. I värsta fall får katten flytta massor av gånger.

Svar på tråden Avliva katt