Till er som inte kan gå ner i vikt
Jag kan försöka svara på det. För tre år sedan var jag liten och nätt 50kg till 167cm. Under graviditeten fick jag div komplikationer så jag var sjukskriven från graviditetsvecka 11. Villket i sin tur ledde till alldeles för mycket stillasittande och eftersom inte jag hade orken att laga mat så köpte en hungrig make hem pizzor och hamburgare efter jobbet. Nä väl mitt straff blev en viktuppgång på hela 53kg.
Efter förlossningen så gick jag från 103kg till 94kg. Och där stannade det ett för länge. Felet i mitt fall beror inte på skräpmat utan att jag gjorde felet att svälta mig under dagen för att sedan äta en jätte portion till middag- resultatet att ämnesomsättningen blev ännu långsammare. Hade jag kombinerat det med mer motion så kanske jag hade vart närmare mitt mål.. men med brist på motivation/lust och tid så är det som det är.
Men jag kan glatt tala om att jag sedan mitten på januari 2010 har lyckats gå ner till 81kg, dvs förlorat hela 13kg på 7veckor! Helt med egna metoder, 1h träning om dagen kombinerat med ett mindre mål mat var 3e timme. Räknar kcal och äter omkring 700-1000kcal om dagen. Kan tilläggat att jag inte går hungrig och äter mycket varierat så att jag fortfarande får i mig alla vitaminer.
Så TS jag tror att man kan säga att vissa tar tag i sina viktproblem direkt, medans andra behöver längre tid på sig för att inse och få motivationen. Själv kände jag "äh jag är ändå så tjock och ful så en hamurgare till gör ingen skada".