• sonen08

Till er som inte kan gå ner i vikt

öööö okej, de finns visst beroende och missbruk inom mat med som de finns med alkohol och droger.

Ja har sen ja vart 12 år haft sockerberoende som heter duga. kunde smälla i mig 1 godispåse varje dag. Gick inte upp i vikt alls förrän ja var 18 år då ja börja med p-piller. Innan dess var ja trådsmal. Jag har alltid sen dess vart beroende av godis. måste ha de varje dag annars går mitt humör åt skogen. ja försökt sluta flera gånger men gett upp rätt fort för att ja inte orkat ta tag i de. Men sen 3 v tillbaka har ja inget beroende längre. Har gått ner 10 kg sen sempt förra året och har 12 kg kvar tills mitt mål är nått. Då kommer ja väga lagom för att vara ja inte för mycket o inte för lite. Jag hoppas inte falla tillbaka i träsket att äta godis mer än 1 gång på helgerna. För min egna skull.
    Som barn tröståt jag för att ja mådde dålig och blev mobbad i skolan ingen brydde sig att ja satt med chipspåsen varje dag efter skolan. Ja har en funktionsnedsättning med fått veta de i vuxen ålder. och delvis därför väljer ja att ibland äta godis för att mitt humör ska hållas jämnt och inte behöva gå och vara sugen för ja mår skit då istället. Men nu har ja medicin som gör att jamår bra hela tiden. Men man ska nog inte tro de är lätt man har ju gått upp dessa kg i flera år och du vet inte bakgrunden till all övervikt heller de kan vara ärftligt med. Och de har kanske mått dåligt och tröstätit sig upp i vikt som de finns de som gör. så tycker du inte ska påstå att de är lätt och gå ner i vikt för de är allt annat än lätt. mår man dåligt ja då mår man dåligt alla tänker kanske inte som dig. alla mår kanske inte bra eller har den ryggraden som de krävs för att gå ner i vikt heller.

Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt