• singer

Till er som inte kan gå ner i vikt

OK, nu är inte jag ett dugg tjock ,men svarar ändå
    Därför att det ligger i vår överlevnads instinkt att äta när vi blir hungriga. Och när man vill gå ner i vikt kanske man går och "håller sig" förlänge och detta slutar sen i mat frossa, och efter ett tag så känns det som man tappar kontrollen. Situationen känns fast i att det inte går att komma ner i vikt. Man tappar självkänslan och sen rullar det på i en ond spiral. Mycket enkelt varför det finns så många tjocka människor. Inget konstigt alls.

• singer
    Darling1980 skrev 2010-02-25 00:13:07 följande:
    Mmmm och det förklarar kanske även fenomenet med jojobantare. Medans andra verkar kunna äta enorma mängder med mat. Märkt detta hos många av mina vänner- de äter och äter och rör inte specillet mycke tpå sig men de håller sig "smala", även om de inte är vältränade.
    Sen tror jag att det har ( för kvinnor) MYCKET med hormoner att göra.
    När jag blir gravid så skenar vågen direkt iväg upp. Jag gick upp 25 kg båda gångerna. Innan vecka tolv hade jag lagt på mig 10 kilo UTAN att äta så mycket mer. Det är precis som att magen inte jobbar som den ska. Annars kan jag käka vad som helst och ligger stadigt på min. Så det har säkert med vad vi har får hormonuppsättning i kroppen.
    Likadant om jag äter p-piller= direkt 10 kg plus
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt