Till er som inte kan gå ner i vikt
Jag måste hålla med TS i ALLT hon skriver!
Visst ämnesomsättning kanske är nedsatt på vissa. Men på HUR många då? Är det så vanligt förekommande? Känns bara som att vi överviktiga har en massa ursäkter. Själv tycker jag att det inte finns några ursäkter. Det är "bara att börja banta". Har själv jojo-bantat i många år och är överviktig nu och gravid, så jag har många ursäkter till att äta den där pizzan (de gör ju ingenting nu när jag är gravid)..
Jag har säkert bantat bort över 150 kg sammanlagt (och säkert gått upp detsamma)
Men visst fan är det skadligt att ha ett högt bmi enligt forskarna (Ja, om det mesta är fett vill säga. En tyngdlyftare har kanske en hög bmi, ja ni fattar)
Tid till motion finns ALLTID!!! 1 timma i vecka hinner alla med (20 min per dag * 3)
Så fysiskt möjligt är det för alla att gå ner, ok ska inte skriva alla, finns väl nån stackare på miljonen som inte kan. Det största problemet är motivationen! Finns den där så klarar du allt!! Finns inget som heter KAN INTE....!
Abstinensbesvären är aldrig så pass allvarliga att du dör av dom. Stå ut, så försvinner dom! I know, I been there!!
Riktigt peppande första inlägg av TS!! HEJJA HEJJA! VAR STOLT ÖVER DIN VIKTNEDGÅNG!!!