Ylwis skrev 2010-02-25 08:28:43 följande:
För en del av oss människor är det SVÅRT att gå ner i vikt och jag blir upprikitgt ledsen av att se hur du skriver TS även fast du skriver du inte vill trampa någon på tårna.jag har varit överviktig HELA mitt liv och lämpat och kämpat och mått ENORMT dålligt.Ätit sallad till varje måltid, inte tryckt i mig skräpmat, enstaka gånger då inget varit öppet och man är på resande fot har det blivit skräpmat, jag går minst 4-5 gånger i veckan, vi äter nyttigt och det enda kött vi äter är älgkött vilket är det nyttigaste köttet du kan äta bland rött kött, vi äter mest potatis, lever inte på mackor och kakor och dylikt.hur jag än har försökt så har jag inte gått ner i vikt, och har jag gått ner ett par kilo med ex modifast eller viktväktarna så tar det inte länge förrens man har gått upp det dubbla. Det är INTE lätt för många av oss och det är väldigt jobbigt när det kommer sånna här trådar, man känner blickarna på sig konstant! det är Psykiskt jobbigt att vara stor och man vet vad folk tycker och tänker.Efter jag fick sonen gick jag inte ner ett kg av de 15 jag gått upp, hur jag än försö
kte.Nu 5 år senare är de borta, tack vare att jag fick ett enormt erbjudande om en operation som jag har varit helt emot i alla år men fick tänka
om.Nu är jag på väg ner, sakta men säkert , men lider lika mkt av alla smala som tycker det är för jävlig att man inte gör något, sånna kan ALDRIG tänka sig in vilket HELVETE vissa får gå igenom!
Du kanske helt enkelt är insulinresistent? Skippa potatisen och ät grönsaker och ett gott kryddsmör till köttet ist