Till er som inte kan gå ner i vikt
Varför går man inte ner i vikt?
för problemet är inte att man är dum i huvudet o inte fattar att man är överviktig utan övervikten o överätandet beror på något psykologiskt.
O det är inte alltid bara att sluta äta som vissa tror , röra sig o gå ner i vikt.
jag är ett levande bevis på det. jag har 30-35 kg att gå ner har precis smällt i mig 2 st hemgjorda kanelbullar trots att jag slitit som ett djur sedan 3 augusti 2009 att gå ner i vikt genom att träna 3-6 dgr i veckan.
jag vet vad jag måste göra, vad jag måste äta, men precis som anorexi, bullimi så är överätning en ÄTSTÖRNING o en sjukdom som är precis lika allvarlig o verklig som anorexi/bullimi fast många anser inte det.
Utan man är lat, dum, värdelös, ful, osv så i stället för att få hjälp, stöttning, förståelse, medkännsla, empati, så får man detta som du TS skriver även om det var bättre skrivet o du tänkte på vad du sa mot många andra.
Man får inget av de sakerna utan man får skit, ren skit, blickar, viskningar osv o det skall få en att må bättre få en att orka ta tag i saker.
Så länge inte övervikt/överätning får bättre "anseende" o sett för vad det är en sjukdom som sagt så kommer många människor med övervikt som beror på psykiska orsaker, alltså anledningen till att man äter är inte för att man inte kan låta bli att äta utan maten, godiset, bullarna eller vad det nu är är bara medlet att dämpa kännslor med ungefär som en anorextiker svälter sig, en bulimiker spyr upp maten, vissa skär sig osv andra överäter.
"skit" mat för mig dämar alla sorts negativa kännslor, jag äter tills jag inte känner något eller äter för att jag känner.