Till er som inte kan gå ner i vikt
Har int läst hela tråden, men här kommer i alla fall ett ärligt svar: Jag har dålig karaktär. Jag äter då jag har tråkigt, är ledsen eller fått sova dåligt. Jag gillar inte ens allt jag äter. Jag äter för att jag är tjock så det spelar ingen roll om jag äter mer för oavsett så är jag tjock. Och jag tror int att jag kan gå ner.
Jag rör nog på mig, går med hunden och barnvagnen. Skulle aldrig heller få för mig att ge sonen "dålig mat". Men då han sover eller jag annars har "egentid" äter jag choklad o bulla. Och äter mer mat än min man.
Och jag tror inte att jag skulle gå ner i vikt eftersom jag inte tror på mig själv. Jag har sååå många gånger tänkt att jag skulle skärpa mig och dra ner på onyttigheterna och äta mindre, motionera mera osv. Men jag faller alltid tillbaka för att jag inte tror att jag klarar det. Eller så lurar gubben i mig nåt (han e smal som en pinne trots att han äter mkt ohälsosammer än jag gör) och då är ju allt förstört. Då kan jag lika gärna äta det, eftersom jag åt det där andra osv...
Enda gången jag inte såg på mig själv som tjock var då jag var gravid. Annars har jag varit "tjock" sen jag var tio ungefär. Trots att jag i högstadiet vägde typ 49 kg. Det är först nu som mitt BMI indikerar att jag faktiskt är tjock. Och som sagt, så kommer jag aldrig att kunna gå ner för jag har dålig karaktär.