Inlägg från: Majakattan |Visa alla inlägg
  • Majakattan

Till er som inte kan gå ner i vikt

TS Du skriver "Det är ju bland det enklaste i världen att gå ner i vikt" Eftersom så många har svårt att hålla vikten så kan väl även du begripa att ditt uttalande inte stämmer. Det är inte enkelt för livet är inte enkelt. Maten är för många den enda trösten dom har, det enda nöje dom har. Livet är så djävla tufft att maten blir det andningshål som gör att dom står ut. Barn som blir utsatta för övergrepp äter sig ofta feta, kvinnor som blir misshandlade , våldtagna, barn med missbrukande föräldrar, barn som lever i utsatta miljöer äter för att orka med vardagen. Det är sällan vi tänker på hur människorna runtomkring oss har det egentligen. Är det då den enklaste saken i världen att gå ner i vikt?

Jag har själv gjort en överviktsoperation och jag åt för att orka med att ta hand om min son, ta hand om mina svårt sjuka föräldrar och jobba heltid på ett företag där man förväntas jobba minst 15 timmar övertid i veckan. Jag hade jobbet med mig hem på kvällar och helger. Jag gick till jobbet på helgnätterna när sonen sov och gick hem när han ringde  efter mig. Jag åt för att orka mer än vad man som vanlig människa kan orka. Med det resultatet att jag brännde ut mig så effektivt att jag höll på att dö. Jag fick ultimatumet av läkaren att sluta med allt eller dö. Visst jag slutade med allt men för att tackla den inre stressen så blev det att jag åt ändå mer. Jag blir så djävla ledsen när jag hör detta att det är så lätt att gå ner i vikt fan det är ju inte sant. Och min historia är inte unik på något vis, jag berättar inte för att beklaga mig utan för att förklara.

Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt