Inlägg från: banansmoothie |Visa alla inlägg
  • banansmoothie

Till er som inte kan gå ner i vikt

Ts, jag förstår vad du menar. Många, som t.ex. jag skulle kunna gå ner i vikt. Jag är inte jättetjock, utan jag ligger på övre gränsen av normalvikt på bmi. Men enligt min kropp så är jag ca 10 kilo över min målvikt nu! Anledningen är helt enkelt att jag äter för mycket. Det vore superenkelt för mig att gå ner i vikt men jag ids inte. Jag ska... du vet nångång. Jag började gå upp i vikt när jag gick på extrema doser kortison (ja, extrema!) och då är man hungrig hela tiden! Nu har jag tack och lov kommit ifrån dem men övervikten ligger kvar, vilket den inte behöver göra. Jag är väl för bekväm? Jag försökte för några veckor sen och visst var jag hungrig men det var inte det som var problemet. Jag var ARG! Och som mamma kan inte jag gå omkring och vara arg i flera veckor. Men jag ska ta tag i det, inte ändra om i hur mycket jag äter men VAD. 

• banansmoothie

Och en annan anledning till min övervikt är, att jag inte kunde äta mjölk eller veteprodukter på flera år. Svårt att gå upp i vikt då. Men sen jag fick medicin så KAN jag äta och då gör jag naturligtvis det! I mängder... för man vet ju aldrig när man inte kan äta igen .

Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt