• Stinky

Till er som inte kan gå ner i vikt

ArvidsMorsa skrev 2010-02-25 19:41:34 följande:
    Jag har bara läst ts. Jag håller med dig helt! Alla förstår ju HUR man går ner i vikt. Fettceller består av olja som lagrats efter man ätit för många kalorier än vad som behövs. En man som led av kraftig övervikt levde på endast vitaminer och vatten. Han förlorade all övervikt på 1,5 år genom att INTE ÄTA. Se där!
    Haha! Var det ditt svar på en omfattande problematik i hela världen, att feta ska sluta äta? 
    Idiot(i).
  • Stinky

När belöningssystemet i hjärnan reagerar så starkt på mat som den gör med andra droger, är det väldigt svårt att vara logisk i sitt tänk för att gå ned i vikt. Så ni som säger att det "bara" är att ändra på sina vanor, säger ni detsamma till alla alkisar och narkomaner som sitter i skiten?

• Stinky
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-26 00:42:34 följande:
    Håller med TS man kan faktisk våga bryta sig ur sockerberendet och ändra livsstil, jag som varit sockerberoende och jojobantat flera år lyckades med GI/LCHF ändra min syn på mat visst har pendalt fram och tillbaka några år men vet nu precis hur jag ska äta, utan att missa det goda i livet. Jag äter choklad,bröd,desserter,väldigt god mat Då jag i dessa fall väljer nyttigare alt istället. Man måste inte äta chips man kan äta ostar,fläsksvålar,grönsaker,nötter istället. Man kan äta choklad,om den ligger över 70% Bröd kan finnas med i bilden om man satsar på Huskbröd,kornbröd eller rågbröd. Faktiskt inte så svåra byten om man vågar bryta sig ur den onda cirkeln.. När man är beroende av socker,alokohol osv skaffar man sig lätt orsaker till detta volket missbrukare gör. Med ny bättre livsstil man lär sig njuta och smaklökarna lär sig dansa igen..
    Haha! Återigen någon som försöker leda fettosar på den "rätta vägen" med en diet... {#lang_emotions_dreamer} 
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-26 13:12:03 följande:
    Och var har någon lagt fram ddet som en frälsning för alla? Visst kan man hitta såna sidor på nätet, kanske tom inlägg nånstans här på FL, men Jag svarade Stinky som hävde ur sig goja mot en tredje...om inte alls pratade om frälsning. Såvarför du svarade mig förstår jag inte.
    Ursäkta mig, men du försöker alltså återigen leka någon slags talesman åt mig? Jag förstår att du tycker det är fördjävligt att jag inte ser LCHF-dieten eller andra dieter som nånting som kan bota ett matberoende, men det skiter jag faktiskt i. För du är helt ute och snurrar i det blå, precis som i tråden om matberoende. Jag "häver inte ur mig goja", jag skriver någonting som faktiskt är sant, och som jag själv har väldigt mkt kunskap OCH erfarenhet av. Så ta dig ett par valium och sluta vara så jävla rabiat mot folk. Speciellt mot folk som uppenbarligen vet mer än du. 
  • Stinky
    Titti skrev 2010-02-26 12:47:38 följande:
    Japp! Jag har oxå haft psykiska problem men det är bara att inse fakta och göra nåt åt det själv. Man är sin egen lyckas smed du vet.
    Och uppenbarligen har du det fortfarande, med tanke på att du verkar ha det svårt att sätta dig i andras sits.
  • Stinky
    Probably the best in the skrev 2010-02-26 22:15:38 följande:
    Jag kommer att florera i din mardrömmar snart om du hakar upp dig på det där viset! moahhhaaa..... Jag har väl för fan rätt att svara dig precis som jag vill  och anser vara korrekt att svara dig på och tolka dina inlägg utifrån hur dom är skrivna! Skyll dig själv om du inte har förmågan att uttrycka dig bättre och ändå måste in i debatten! Fortfarande hävdar jag att LCHF passar inte alla, men att som vettig människa inser man att det passar en del och EXACT var har jag påstått att LCHF botar ett matberoende? Tror jag aldrig ens har använt det ordet! Och var är jag och snurrar i det blå? Enligt mig häver du ur dig goja när du inte kan vara såpass vidsynt att du förstår att det passar ganska många att äta LCHF! Vad skriver du som är sant och som du har erfarenhet och kunskap av vad gäller LCHF? Och om vad vet du mer än mig? Mkt frågor blev det hörrudu Förväntar mig inga svar utan endast mer påhopp, precis som tidigare...
    Valium, skrev jag. V-A-L-I-U-M.
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt