• Momin

Till er som inte kan gå ner i vikt

Det är lätt (rent fysiskt) att gå ner i vikt för alla..

Mentalt däremot är en annan femma!

En man som vann biggest loser i usa gick från riktigt fet till smal biff.. när han kom hem började gamla vanor och på 6 mån vägde han mer än innan.
    Detta gäller många som är i sådana program, dom behöver psykisk hjälp inte bara en operation eller ett boot camp. Funkar för vissa dock.

Finns även folk som gjort bypass och blivit feta ändå.

Mentala hinder är svåra att övervinna och ska inte underskattas med "det är bara att.."

Jag får vara tacksam att jag är uppvuxen i idrott annars hade jag nog sett ut som mor..

• Momin
    bara lilla jag skrev 2010-02-26 11:52:02 följande:
    vem var det? finns det nån hur gick det sen sida från biggest loser som du kan tipsa om? :)
    Åh jag tror jag såg honom på Oprah eller Dr Phil nåndag (jag som aldrig ser på teve och när jag väl ser nåt kollar jag äkta hemmafru-dynga?! hahah)

Men han berättade iaf.. jo det var Oprah för hon pratade om sin vikt också.
    Den här mannen skämdes ju osv. Ska googla lite men det är allt jag har som sökord "biggest loser" och "oprah" xD
  • Momin
    Probably the best in the skrev 2010-02-26 12:35:50 följande:
    Nej, tyvärr är det inte lätt rent fysikt för alla! Kcal in och kcal ut funkar inte sådär rätt av bara, sorry...
    Eh jo, vem som helst kan bli smal. Jag kan göra vem som helst smal! Det lovar jag dig! Jag försätter personen i koma (dvs personen kan inte stoppa i sig något) och du får leva på dropp. Trofan att människokroppen tillslut förbrännt hela sitt energiförråd och till å med förtvinat muskler efter ett antal månader.
    Det enda som hindrar feta från att bli smala är det mentala. För -få- klarar av att tex äta 3 knäckebröd om dagen och vatten. Jag säger inte att det är ett idealt sätt, jag säger bara att det INTE är omöjligt rent fysiskt.

Isåfall ska den människokroppen vara ett fysiskt mirakel som inte bryter ner energi överhuvudtaget. Bara att lyfta armen bryter ner energi som lagrats (dvs fett) om ingen annan finns tillgodo..
Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt