Hurley skrev 2010-02-24 13:30:02 följande:
Jag förstod att det skulle bli så här. Jag vill bara klargöra några saker innan jag tar min normalviktiga röv och går ut i solen. 1. Jag tycker inte att alla ska vara trådsmala för att leva upp till ideal. Man ska ha en hyffsad vikt för att må bra. 2. 98% av alla överviktiga kan gå ner i vikt genom att äta mindre och nyttigare. De flesta av er är dock så upptagna med att hitta ursäkter och försöka övertyga hela världen att ni är super duper lyckliga och aldrig skulle vilja gå ner ett kilo. Om detta var helt sant varför blommar bantningsindustrin? Varför ökar antalet GB lavinartat? 3. Jag ser inte ner på överviktiga lika lite som jag ser ner på rökare. Jag undrar dock varför man väljer att skada sin kropp och bara låta problemen fortsätta.
Äh. Det är väldigt få tjocka som hittar på ursäkter. Däremot är vi många som förklarar att för alla är det inte "bara att äta mindre". Det är en av nutidens största lögner. Du behöver tillföra kroppen det den behöver, varken mer eller mindre. Och det är viktigare att äta rätt saker än att äta rätt mängd.
Förklara gärna för mig varför jag inte gick ner när jag levde på 600kcal men går ner nu rnär jag äterunt 1500kcal.