Inlägg från: Tiger Af Lilja |Visa alla inlägg
  • Tiger Af Lilja

Till er som inte kan gå ner i vikt

Håller med TS man kan faktisk våga bryta sig ur sockerberendet och ändra livsstil, jag som varit sockerberoende och jojobantat flera år lyckades med GI/LCHF ändra min syn på mat visst har pendalt fram och tillbaka några år men vet nu precis hur jag ska äta, utan att missa det goda i livet.

Jag äter choklad,bröd,desserter,väldigt god mat
    Då jag i dessa fall väljer nyttigare alt istället.
    Man måste inte äta chips man kan äta ostar,fläsksvålar,grönsaker,nötter istället.
    Man kan äta choklad,om den ligger över 70%
    Bröd kan finnas med i bilden om man satsar på Huskbröd,kornbröd eller rågbröd.

Faktiskt inte så svåra byten om man vågar bryta sig ur den onda cirkeln..
    När man är beroende av socker,alokohol osv skaffar man sig lätt orsaker till detta volket missbrukare gör.

Med ny bättre livsstil man lär sig njuta och smaklökarna lär sig dansa igen..

• Tiger Af Lilja

tjejan88: Förstår dig där, psykisk ohälsa skapar även fysisk,tröstätande, jag tröstäter också under mina depressioner/ångest (nobodys perfect),fast sedan jag bytt livsstil tröstäter jag nyttigare :)  Och därmed minskar ångensten iaf över mina måltider sedan, och jag kan berarbeta ock fokusera på min mentala hälsa utan att behöva ha ngest utöver.

• Tiger Af Lilja

Nu snackar vi om sockermissbruk .... MISSBRUK, dvs människor som förnekar att dom kan bli smala/hälsosamma alls, dom orkar inte sliat sig från godisskålen den har tagit överhanden, där ligger problemet månag gånger, man kalarar inte av det psykiskt, därför gäller det att motivera sig och ta tag i det, det är fan inte lätt men man kan, kan man föda barn , kan man hanetar ett dödsfall,en skilsmässa så kan man helt givet sluta äta socker!

• Tiger Af Lilja

Jag menar att kan man kämpa sig genom sorg, vilket är det tyngsta man kan bära. Så kan man klara att avgifta sig från sockerberoende.

Svar på tråden Till er som inte kan gå ner i vikt