Till er som inte kan gå ner i vikt
Det är klart att man är överviktig om man väger 100 kilo. Övervikt räknas från BMI på 25. För att få ett BMI under 25 måste man vara över 2 meter lång eller en bodubuilder.
Det är klart att man är överviktig om man väger 100 kilo. Övervikt räknas från BMI på 25. För att få ett BMI under 25 måste man vara över 2 meter lång eller en bodubuilder.
Jag är 190 cm lång och väger 80 kg (mest fett) jag vägde för ca ett halvår sedan 76kg när jag började träna för att gå ned i vikt, jag tränade mkt och åt enligt tallriksmodellen och räknade kcal etc... Men gick fortfarande upp istället och inte av att jag bildat muskler.
Jag äter inga mediciner etc.
Du som startat säger att det är lätt att gå ner i vikt och att man annars har en sjukdom eller tar mediciner men det du säger stämmer inte riktigt. Ca 35% av allt är arvsanlag! Men jag har en storasyrra som är 162 cm lch väger ca 55kg hon är vältränad och hur smal som helst. En liten macka är en stor måltid för henne, när hon ätit en liten vit macka så kan hon inte äta på föera timmar medan jag måste äta tre mackor för att börja känna en mättnads kännsla men den är borta efter 5 min!!!
Innan jag vestämmde mig för att ändra mitt sätt att äta kunde jag trycka i mig 2 pizzor utan problem och inget syntes! Men när man slutar med det och kollat upp miljontals sätt att gå ner i vikt så går man upp isllet!
Jag känner ingen mättnads kännsla likt min syster inte känner hungerkännsla. Båda mina föräldrar är överviktiga vilket gör att jag har anlag för det.
ARVSANLAG inte bara sjukdom eller medicin etc utan ARVSANLAG!!!!