Inlägg från: Lin3 |Visa alla inlägg
  • Lin3

Jesus Mirakel Tråd 3

Rundown, vill bara tillägga att det faktiskt är mycket vanligt att muslimer ser Jesus. Jag skulle vilja säga "särskilt" vanligt att just muslimer ser Honom.
    Ska berätta om en f.d. muslimsk kvinna. När hon bodde i Iran var hennes son allvarligt sjuk. Hon satt vid hans sängkant på sjukhuset och bad och läste i koranen. Då hon läser om "Ismael"- alltså Jesus, hör hon en röst som säger "be till mig och din son ska bli frisk". Hon ber till Jesus (vilken i islam "bara" är en profet), och hennes son blir frisk. Hon och hela hennes familj konverterar till kristendom. De bor nu i Göteborg.
    Träffade även en muslimsk kille för något år sedan som berättade att han i en dröm sett en man som "lyste" som han beskrev det, när han frågade mannen vem han var svarade han "jag är Jesus". Han blev kristen. Jag vet också många många fler.

Det som är grejen med tro är att det inte går att bevisa och även om du själv skulle bli till exempel helad från, låt säga, cancer när du ber till Jesus är det ändå inget som säger att du skulle välja att tro för det. Man måste bli överbevisad på insidan och man måste vilja tro. Jag förstår att många kan tycka att det är helt vansinnigt när man berättar diverse under och annat som inte går att förklara vetenskapligt för det är inte så vårt vårt samhälle ser ut idag. Allt ska ju vara vetenskapligt för att kunna tas emot. Men tänk på detta: Det finns väldigt mycket som skett och som sker som inte gått eller går att förklara ur ett vetenskapligt perspektiv. Finns oerhört många exempel inom sjukvården där läkare stått förstummade då personer tillfrisknat på ett ovetenskapligt sätt. 

Och tänk, att fastän Jesus vandrade omkring på jorden förut, helade människor, berörde dem och till och med uppväckte döda så var det ändå folk som ville döda Honom. Men för de som vågar öppna sitt hjärta och säga "Gud om du finns så vill jag tro på dig"....där kan Gud ge mer bevis än någon vetenskapsbok eller vetenskapsman kan ge.  

Jag pratar mer än gärna tro:) Du verkar vara en härlig person. 

• Lin3
    Rundown skrev 2011-03-18 00:12:12 följande:
    Anekdoter igen. Förstod du min liknelse? Det är antagligen vanligare att muslimer ser Allah eller likande och kristna ser Jesus, även om det finns exempel på personer ur alla religioner som konverterat. Islam är mig veterligen världens idag snabbast växande religion så de muslimer som konverterar till kristendom måste vara i klar minoritet.
    Det beror på hur man ser det men jag var lite otydlig. När det kommer till de som föds in i sina religioner så är det isalm som "växer" snabbast. Men när det kommer till de som aktivt, alltså av egen fri vilja, väljer att tro, är det kristendomen som växer snabbast. Förstår du? Du är ju inte kristen bara för att du är svensk och du är ju inte muslim bara för att du är arab. 
    Jag förstod din liknelse men jag tror inte att det är så.
    I många muslimska länder är det ju förbjudet att missionera men det finns många s.k. underjordsförsamlingar. Alltså muslimer som konverterat till kristendom samlas i smyg eftersom de förmodligen avrättas om det avslöjas.
    Sen i länder där det nu är öppet att missionera, i t.ex. Pakistan, är det faktiskt drösvis med människor som blir kristna och många församlingar startas. I många andra länder också för den delen.

Det är just därför anekdoter om enskilda tillfrisknanden inte betyder något då folk spotant tillfrisknar hela tiden, oavsett tro. Vad man måste titta på för att kunna säga ifall böner helar är en större population och därefter statistikt säkerställa resultatet. Detta har alltså inte kunnat ske utan tvärtom har det visat sig att de som får böner bedda för sig har rätt lika tillfrisknande som de som inte någon ber för.

Ifal böner helade så vore det inte några problem att faktiskt kunna visa det kan man ju tycka, eftersom det enligt personer som aquarisgirl händer superofta.
    Det stämmer inte att folk spontant tillfrisknar hela tiden, inte på det sätt som jag menar. Att t.ex. Ryggont försvinner på en sekund, att tumörer bara "sjunker in" på ett ögonblick, att en döv "plötsligt" får hörseln tillbaka i samma sekund som man ber för personen.  Eller att ett spädbarn föds utan att andas och läkarna sen ger upp återupplivningsförsöken. Sen ber pappan att han ska få liv i Jesunamn och andningen kommer tillbaka utan några hjälpmedel. Sen att barnet dessutom inte får några hjärnskador eller andra men fast barnet haft total syrebrist i 14 minuter. Sånna mirakel pratar jag om och det händer inte bara hux flux så där, apropå ingenting. Och det finns journaler på massor med oförklarliga fall. Sen som vi båda är överens om, hur oförklarligt ett tillfrisknande än är går det aldrig att "bevisa" att det är Jesus som gjort det. Och det är är tron kommer in.

Läkare står säkert förstummande, men bara för att vi inte kan förklara något betyder det inte att det är gud som gjorde det. Förr kunde man till exempel inte förklara blixtar och troddedå det var Tor som gjorde det. Nu vet vi vad som orsakar blixtar... betyder det att det faktiskt var Tor innan som skapade dem? Nej, blixtar har alltid skapats på samma sätt, oavsett om vi haft kunskap om hur det gjorts. Gör inte misstaget att fylla i det vi inte vet med "Gud gjorde det", det kallas "god of the gaps" och är inte bara ignorant utan kommer tillslut lämna dig med en väldigt liten gud att dyrka.Fast detta vet vi inte ifall det är sant. Bibeln påstår att det har skett, men det betyder inte att det faktiskt har skett. Jesus kanske bara var en vanlig upprorsmakare som romarna beslutade att avrätta för förräderi. Eller så kanske Jesus aldrig funnits alls, inte ens som historisk person?

Jag tycker inte du har läst mitt inlägg ordentligt. Det är ju precis det jag säger. Du skulle ju kunna få ett fysiskt besök av Jesus själv men du kan ju förklara det som en hallucination. Din fru kan bli oförklarligt frisk eller dina barn skulle kunna återuppväckas från döden till och med. Saker som rent vetenskapligt sett är rent omöjliga. Gud kan aldrig möta en person som inte vill tro. Man kan hitta bortförklaringar till allt. Sen är det inte helanden som gör att att man blir kristen utan det är för att Gud rör vid ens hjärta och man väljer att tro. Det är där allt börjar och då kan till och med den hängivne ateisten och vetenskapsmannen "ge upp" alla försök att motbevisa Gud och fastän man inte förstår allt eller kan bevisa allt så bara vet man att man vet att den här Jesus, Han berör mig på ett sätt som inte går att förneka! That's what it's all about!

Det bevis som Gud visar den som öppnar sig för Honom är att han lägger ner en inre övertygelse. Det är fascinerande. 
    Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om det man inte ser.

Det är därför det på ett sätt är omöjligt att diskutera med en övertygad kristen därför det finns ingen vetenskap i världen som kan bevisa Guds existens:) Eller för den skull bevisa att bibeln är sann eller för den skull bevisa ett helande. Kroppen kanske kan äta upp en tumör, vem vet:) Det kommer alltid finnas forskning som säger olika.

För övrigt tycker jag visst du verkar vara en härlig person. Vissa andra som diskuterar blir som vansinniga och börjar med personangrepp vilket känns en smula omoget. Sen vet jag visserligen hur det kan kännas för en del, man blir stött av det kristna budskapet att enda vägen till himmelen är genom Jesus och enda orsaken att man blir stött istället för att man skrattar åt det är för att det träffar ens hjärta. Har själv varit där.

Hur gammal är du förresten? Bara en fråga av ren nyfikenhet. 

• Lin3

fastestgrowingreligion.com/numbers.html 
    Det var inte exakt som jag sa men här har du i alla fall mycket siffror. Att Kristendomen växer snabbast när det gäller konvertering kan man se här mm.
    Jag fixar tyvärr inte att citera stycken så att det blir bra denna gången, vet inte hur jag gjorde sist. Så jag skippar att citera, hoppas det är okej. Drygt, för allt blir mycket svårare men. Hur gör du? Jag citerar hela stycket och sen raderar jag en bit men sen hamnar jag på det citerade gråa stycket sen då jag ska skriva. Some help please..

Hittar tyvärr inga bra oberoende källor på statistik när det gäller helanden. Däremot kan man ju hitta enskilda fall där läkare är inblandade och bekräftar oförklarliga saker. Men det är ju nåt annat än vad du frågade efter. Sen är jag en källa men inte oberoende såklart:) Har fått se och vara med om mycket. Men det är inte det jag bygger min tro på.

Jo du kan bortförklara allt om du har bestämt dig för att inte tro. Då spelar det ingen roll vad du än får vara med om så utgår från ett ateistiskt tänkande. Förstår du hur jag tänker? Men det är lönlöst att diskutera det. För du utgår från fakta och jag från tro och som jag sa så kan du aldrig bevisa tron.
    För övrigt så är det inte så att jag stoppar fingrarna i öronen men jag gjorde det förut då jag var ateist ;) "lalala" sa jag. 

Haha, jag fick mig ett gott skratt av ditt exempel med att bli bortförd av aliens. Det var ett roligt och bra exempel. Men jag tror inte på aliens så där tror jag nog snarare att de fått någon slags psykos eller hallucinerat. Jag tror absolut att folk kan ha sett syner av vissa andra "gudar". Vet en kristen missionär i Kolkata som såg dödsguden kali som sa "det här är min stad". Men det är lite överkurs i den kristna tron för dig som inte tror. Det är andligt och inte en riktig Gud. Jag tror även på folk, kristna som icke kristna som säger att de ser andar t.ex. 
    Du säger att om det finns bra skäl för dig att tro på en Gud så kommer du naturligtvis göra det. "Bra skäl" för dig är om det kan bevisas ur ett vetenskapligt perspektiv. Om du inte får de bevisen men blir överbevisad i ditt hjärta då? Det kanske är svårt för dig att förstå begreppet att "bli överbevisad i sitt hjärta". Hänger du med på det eller vill du att jag ska förklara?
    Jag tror att alla kan bli berörda av Gud, jag säger inte att alla BLIR det.  

Citerar dig: "Nu är det dock så att väldigt lite av det som står i bibeln visat sig vara riktigt så det kanske är bra att dra öronen åt sig?"
    För dig är det så. För mig är bibeln högst verklig idag och allt som hände genom Jesus på jorden då, ser vi även nu-inga undantag. 

Tyvärr fungerar ju inte det där med helanden så enkelt som man hade önskat. Klart det hade varit lättare att bevisa om det hade varit så att så fort man bett om helande för nån i Jesu namn så hade de blivit friska. Då hade ju ingen sjukvård behövts. Men som det ser ut idag så är ju fler som inte blir helade än tvärtom. Man önskar ju att det var mycket mer som skedde men där finns också många faktorer som vi tror spelar in men det är också lite överkurs. Då blir det bibelstudier för dig:D
    Men jag står iaf fast vid att det inte går att bevisa. Hur kan man bevisa något som är oförklarligt, alltså som inte kan dras till någonting vetenskapligt mer än, på sin höjd, en eventuell statistik?...
    Då skulle forskarna te.x. kunna säga, att om man tror tillräckligt mycket att ett under ska ske så kanske det blir en reaktion i hjärnan som eventuellt...blablabla...inte vet jag. 
    Tycker inte det går att jämföra ett oförklarligt tillfrisknande med en operation där men vet steg för steg vad som händer.

Jag sa inte att just du blir stött men det är en mycket vanlig reaktion.
    Jag undrade hur gammal du var bara för att kolla om det stämde överens med vad jag gissade på:) Tänkte att du var max 35 men minst 30 om det är av intresse. Det var roligt att se att det stämde.

• Lin3

Oj vad rörigt mitt inlägg blev. Hade blivit lite mer utförligt om jag lyckats citera ordentligt...jaja.

• Lin3

Jag suckar inte, jag ler:) Tycker det är roligt, nyttigt och intressant att läsa det du skriver. "Ett ateistiskt tänk" har jag fått från mig själv. Tycker det låter oerhört bra. Men i ärlighetens namn så passar det nog bättre att jag säger "ett vetenskapligt tänk".

Egentligen kan jag inte säga säkert att folk inte blivit bortförda såklart men eftersom jag bygger min tro på vad som står i bibeln så har jag svårt att tro att det finns utomjordingar. Ockultism, andar m.m. är en annan sak. Där krockar vi för du tycker det är orimligt att bygga sin tro (kunskap i ditt fall) på en så osäker bok som bibeln.  Du får gärna diskutera med mig och ge motargument på allt jag säger men du vet nog lika mycket som jag att vi på ett sätt inte kommer någonvart eftersom jag ÄR en troende! Jesus är mitt allt och ja, jag förstår att det i dina ögon verkar aningens fanatiskt. Den frid i mitt inre som jag fick när jag tog emot Jesus kan inte jämföras med någonting annat och jag tror att den friden är det som alla människor egentligen söker.

Min nära väns mamma var tillsammans med en muslimsk man för ungefär 10 år sedan. Min vän hade precis blivit kristen och diskuterade tro med den här mannen som sa lite sarkastiskt att om den här Jesus finns så får du be för mig och så får han visa det. Min kompis hade aldrig bett för någon tidigare men hade precis fått tungotalet;) (antar att du vet vad det är så bryr mig inte om att förklara det nu, du verkar vara lite påläst.) Hon började be på sitt bönespråk varav mannen blev helt förskräckt och tog ett steg bakåt och tittade på henne. Hon hade talat på hans hemspråk "Urdu" och hon hade sagt att "Jesus är enda vägen till Gud". Ville bara berätta det för roligt skull även fast jag vet att du inte köper bara berättelser;) Du jämför också hela tiden med andra religioner och utomjordingar och hit och dit vilket inte blir relevant för mig eftersom det är så otroligt stora skillnader mellan olika religioner. I de flesta religionerna drivs man av måsten och fruktan men Jesus är en egen klass i sig! Jag pratar om förvandlade människoliv. 
    Jag har aldrig sagt att man aldrig ska ifrågasätta och bara svälja allt, klart man ska ha ett kritiskt öga till saker. Diskussionen handlar i stora drag bara om skillnad mellan tro och vetenskap och att de två är svåra att förena. Och det handlar om var man får sin källa till kunskap. Jag är inte en sådan som googlar och hittar vittnesbörd och liknande från internet och bara "köper" allt utan jag har varit med om saker själv. Alltså bett för sjuka som blivit friska, själv blivit helad, fått en frid på insidan och mitt liv har fått en mening. Tror du inte jag är medveten om alla dina frågeställningar som du tar upp. Men tänk att TROTS allt logiskt tänk och TROTS att jag inte kan bevisa något så kan jag ändå inte förneka. "MAN tror vad man vill tro" tänker du. Men att bli kristen var ett oerhört stort steg för mig och jag kämpade emot in i det sista. Jag tror att alla människor som inte är kristna känner av en avsaknad av Gud, inklusive du. Skulle du komma till det en dag att du tog emot Jesus i ditt liv skulle du helt plötsligt förstå hur jag tänker. Det skulle vara som att en slöja togs bort för dina ögon och du skulle tänka, hur kunde jag inte se förut. That's how it is. Jag tror för övrigt att du är en sökare som alla andra människor. Våga pröva.
    Citerar:
    "att du anser att du är "överbevisad" i ditt hjärta gör inte din gud mera verklig, och det är det jag diskuterar. Verkligheten alltså. Hur du vill att verkligheten skall se ut eller tror den ser ut förändrar inte hur saker och ting" 

Alltså det är totalt lönlöst att ta sådana här diskussioner. Vi har ju två helt olika verklighetsuppfattningar då.
    Du kan ju bortförklara allt jag säger som lögn och sinnesförvirring om du så vill. Du gör det lätt för dig;) Men jag vet att jag aldrig kan överbevisa dig om Gud, det är bara Gud som kan överbevisa ditt hjärta. Ber för dig att du ska få möta Gud för det är det bästa som finns.Men det är roligt att prata i alla fall. Hade jag aldrig upplevt Gud hade såklart en sådan här diskussion kunnat få mig att tvivla men nu är det så att det här är min verklighet och det går liksom inte att att bortförklara för mig på något sätt. Häng med mig på en missionskampanj vettja så får du ju möjlighet att se med egna ögon och ta en ordentlig ställning där man får vara på plats där t.ex ofta många helanden äger rum;) 
    Jag tycker det är lätt att förstå varför det är svårt att bevisa ett helande. Eftersom det är just ett mirakel så är det lite över vår förmåga att kunna hitta logiska förklaringar som man i vår värld gärna vill göra. Gärna då kunna se hur det sker rent biologiskt. Men grejen med just ett mirakel är att det sker utöver vår förmåga eller mänskliga logiska förståelse. Förstår inte varför det ska vara så svårt att förstå.
    Är det så att det skulle räcka om man kunde påvisa att genom kristen förbön blir många oförklarligt friska så skulle ju det vara fantastiskt men jag tror inte att det fungerar så. Det skulle inte anses vara tillräckligt rent vetenskapligt sett tror jag för det går emot det som för oss i vår mänskliga natur är logiskt.

Läs mina inlägg lite tydligare tack, jag är inte uppvuxen i någon kristen familj eller kyrka vilket gör att ditt påstående att "jag har bestämt mig för slutsatsen i förväg" bara blir orimlig. Så var det däremot innan jag blev kristen. Då hade jag bestämt mig för att en eventuell Gud inte kunde finnas men ack så fel jag hade.
    Vill avsluta mitt inlägg med att jag tror att till och med du, om ditt barn skulle ligga för döden, skulle slänga iväg en bön. Gud om du finns.......
    Det är naturligt  för alla oss människor då vi är skapta till att ha en relation med Honom!
    Allt gott:)

• Lin3

Jag är en dogmatiker, you really nailed it! Skulle kunna fortsätta diskutera i en evighet men känner att nu räcker det. Varför skulle jag till exempel inte vara intresserad av hur världen ser ut? Det är ju som ett skämt, jag bor inte i kloster om du hade fått den uppfattningen. Tror kanske du har lite fördomar.

Jag tycker om att föra en dialog, inte behöva bli märkt i t.ex mina ordval. Jag har tyvärr ännu inte hunnit öva upp mig på att skriva vetenskapliga texter där man måste tänka på varenda ord man skriver. Du får träna på att läsa helheten och försöka tänka dig in i hur personer menar även om de inte skriver exakt som du. Men kan tänka mig att det det delvis bara är en sport för dig också och då är det ju roligt att när man hittar saker man kan anmärka på även om man förstår hur personen menar. Känns som att jag kanske är lite fel person för dig att diskutera med då jag tyvärr inte kan ge dig vetenskapliga bevis och då jag tyvärr inte är särskilt "duktig" på att diskutera.

Är du någon gång genuint intresserad dock så är det bara att skriva till mig. För övrigt så säger du att jag inte behöver be för dig och det vet jag men jag gör det i alla fall för jag tror på att Gud berör hjärtan. Och NEJ jag har inga vetenskapliga bevis på att Gud berör hjärtan;) Lika bra att säga det för att vara på den säkra sidan, så man inte får något mothugg.

Ta hand om dig, var trevligt att språkes:)

• Lin3
    KristenTjej84 skrev 2011-03-21 17:32:30 följande:
    www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=News...
    Veckans Sid Roth.

christianfaithfriends.net/community/index.php...=/#vid
    Ett videoklipp där en tjej vittnar om hur hon kom till tro på Jesus efter att något hemskt hänt henne.

christianfaithfriends.net/community/index.php.../#vid
    En muslimsk tjej som kom till tro på Jesus, hennes vittnesmål.
    Vilket bra initiativ med denna tråd:) Alltid kul med vittnesbörd. 
  • Lin3

Rundown: Nämen när du indirekt säger att jag är dogmatisk och sådana människor gör dig och världen ledsen, då tappar jag intresset. Varför ens bry sig om att diskutera med mig då? Jag är inte värd din tid. Det har ingenting att göra med att jag känner att "nämen oj han har mycket bättre argument än mig" för jag talar om TRO och du talar om allting UTOM tro. Jag har inte medvetet hoppat över att svara på vissa frågor, ärligt. Det är bara det att du skriver så mycket frågor på samma gång och jag behöver mer tid om jag ska kunna svara på allt utförligt  och jag har inte mycket tid tyvärr av olika privata anledningar.

Sen är det du som debatterar med mig, jag hatar faktiskt att debattera om det så handlar om en falukorv eller vilken färg en särskilt sak är. Det är därför jag tänker att det kanske passar bättre om du hittar någon som faktiskt gillar att debattera och som är duktig på debatteknik.

Vad tror du om jag säger att jag t.ex blivit helad. Tror du jag inbillar mig, är sinnesförvirrad eller en lögnhals? På samma sätt som du vill att man ska lyssna på vad du säger vill jag att man ska lyssna på vad jag säger. Alla människor bör respekteras. Om du skulle säga att du trodde på kattgudinnan skulle jag nog ha svårt att hålla mig för skratt men ändå....:D
    Du frågar inte ens vad jag har varit med om? Du säger att du är öppen för att du har fel men då måste du också vara öppen för att det faktiskt kan vara så att det är över din förmåga att förstå Hans existens på det sätt som du vill förstå. Är du verkligen öppen för en eventuell andlig verklighet? 

Om du är så öppen som du säger, varför kan du inte pröva att be då t.ex? Eller vad är det som är så hemskt med följa med på en missionskampanj? Varför vill du inte att jag ska be för dig om jag säger att jag tror att bön fungerar? Skulle du kunna gå till en karismatisk kyrka? Tycker du är minst lika dogmatisk som du anser mig vara i sådana fall, fast en negativ dogmatiker, såklart. 

Jag har aldrig uttryckt mig på det sättet att "jag har rätt och du har fel". Jag delar bara med mig av min tro , mina tankar och mina upplevelser. Jag är på ett sätt öppen för att jag kan ha fel men samtidigt så är Jesus så verklig för mig så det går inte att förneka. På samma sätt som du nog har svårt att förneka att du är en man;) (Lite lågt exempel men bara drog tilll med något). Skillnaden är att min tro inte är något abstrakt men du kan ju faktiskt rent fysiskt se att du är en man....hoppas jag för din skull iaf:)

Jag kanske på ett sätt blir en dogmatiker då men jag är samtidigt väldigt påläst om andra religioner, jag har vänner som både pysslar med ockultism, är troende muslimer och som är ateister. Jag stoppar aldrig huvudet i sanden. Hade jag varit en som bara hängde i kyrkan, bara hade kristna vänner och inte hade någon koll på någonting annat än vad jag fick lära mig i kyrkan, då hade jag nog ansett mig vara ganska insnöad.
    Duger det som svar? Kan jag bli respekterad för det svaret eller måste jag redogöra ännu mer? 

Citerar: Kan du inte fundera på hur välrden hde sett ut om vi alla gjorde så? (även det en fråga jag ställt 4 ggr nu). 
    Svar: Jag vet inte hur världen hade sett ut, känns som att jag fått en skoluppgift av min lärare:) 

Jag är annars en person som har svårt att hålla distans till människor. Nu har vi skrivit så mycket så kan du inte bara skriva en mening som handlar om något helt annat, typ "jag brukar dansa magdans". 
    Vad har ni för hund förresten, det skulle jag gärna vilja veta!
    Hade vi bott i samma stad hade jag bjudit hem er, sådan är jag!

Vet du förresten hur gammal jag är? Vet inte om du varit in på min sida men jag hade min ålder upplagt någon dag och sen tog jag bort det för jag ångrade mig. Tycker det är drygt att visa ålder dels för att det är negativt i trådar för folk sätter gärna in en i fack och sen för att jag är väldigt mån om mitt privatliv.

• Lin3
    Rundown skrev 2011-03-21 21:07:19 följande:
    Är du säker på att ett diskussionsforum är rätt ställe om du bara vill sprida propaganda? Har du prövat att blogga? (I all välmening alltså)

Jag har ju faktiskt ställt frågor på de tidigare länkarna du postat, vill du att jag skall visa i vilka inlägg de frågorna är? Kommer du svara på dem ifall jag ställer de igen? Blir ju lite fånigt ifall du ignorerar mina frågor och bara fortsätter posta länkar, är det verkligen bra debattsed anser du?
    Oj nu är det propaganda, här ser vi hur öppen du är för att du har fel. Du har redan bestämt dig innan för att det är propaganda, vilken dogmatiker du är;)  

Låt henne vara någon gång, hon kanske inte vill diskutera, hon vill lägga upp länkar på olika vittnesbörd för alla som är intresserade, och om det stör dig behöver du ju inte vara här. Det är faktiskt hon som startat den här tråden, inte du.
  • Lin3

Jag tycker ärligt att du ska starta ett eget forum. Då kan alla kristna som är intresserade hoppa in där och svara så gott de kan på dina frågor!

Du tappar mig när du inte kan vara ett dugg personlig, tyvärr. Hur svårt är det att svara på vad du har för hund? Är det för att du är mån om ditt privatliv kan jag iofs förstå men tycker det blir så tråkigt.

• Lin3

Hoppas du hittar dina bevis då. Jag tror att Gud längtar efter dig i alla fall och jag tror att han söker dig. Känner du någon gång att det knackar på ditt hjärta så var inte rädd för att öppna och igen så vill jag uppmuntra dig att pröva att be.
    Önskar dig allt gott!

• Lin3

Ts: Har du hört den här låten? Den är så bra tycker jag. Känner hon som skrivit den. 

• Lin3

Oj, haha. Kanske ska klistra in länken också:)

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3