Inlägg från: R Franklin |Visa alla inlägg
  • R Franklin
    Milkina cerka skrev 2010-06-30 18:32:37 följande:
    Läste just detta - www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=217514    ...barnet måste ju blivit röntgat ur alla möjliga vinklar o. undersökt oräkneliga ggr inför ett sådant ingrepp..
    Så? De konstaterar att det är ovanligt, men inget okänt fenoment. Vad är det du ville få fram med det?
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • R Franklin
    Milkina cerka skrev 2010-06-30 19:25:18 följande:
    Det borde ju ha synts , tycker du inte det? Annars måste de ha vuxit ut väldigt snabbt o. fungerande dessutom.. Är ju fantastiskt.
    Eftersom man använder ultraljud så hittar man också bara det man letar efter. Naturligtvis är det fantastiskt för flickan, men något religöst mirakel är det knappast.
    Milkina cerka skrev 2010-06-30 19:25:18 följande:
    ..och varför kan vi inte få prisa Herrens Mirakel ifred?
    Därför att uppenbara fel, lögner och irrläror naturligtvis skall bemötas. Det är dessutom ett offentligt diskussionsforum där man får räkna med meningsmotståndare.
  • R Franklin
    KristenTjej84 skrev 2010-09-07 14:09:39 följande:
    Men vad roligt att du gör oss sällskap, började undra vart du tagit vägen med dina åsikter..:P
    Du behöver inte oroa dig, jag dyker upp då och då när jag tycker mig hittat något som kan bidra till tråden.
  • R Franklin
    KristenTjej84 skrev 2010-09-07 18:35:45 följande:
    Det må vara samma programledare, dvs Sid Roth. Men gästerna varierar med vittnesmål om hur gud berört dom och hjälpt folk genom dom.

Vore oändligt mycket intressantare om de faktiskt följde upp tidigare fall och inte bara hade nya personer varje gång. http://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring

Du har väl inte heller missat skeptikerpoddens inslag om Benny Hinn och hans besök i landet för ett tag sedan?
    http://skeptikerpodden.se/2010/08/lura-sinnen/
  • R Franklin
    KristenTjej84 skrev 2011-03-09 18:25:43 följande:
    Enda anledningen till varför vissa protesterar så mycket mot Jesus samt påståenden om hans existens, som jag kan komma på nu, är att de inte har den inre friden som bara Jesus kan ge. 
    De kan också tycka det är djup tragiskt att utbildade vuxna människor i Sverige 2011 fortfarande tror på tomtar, troll, gudar, mirakel och andra irrationella påhitt och vill belysa detta tragiska faktum genom att ifrågasätta dumheterna. Men det är bara en tanke, vad vet jag... 
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3