Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

Selfish Geene skrev 2011-06-22 17:01:20 följande:
    så även om du konfronterades med fakta som bevisar att Gud inte finns, så skulle du ändå inte ändra uppfattning?
    Gör inte det dig ganska trångsynt? 
    För det första så finns det ingen sådan fakta, om det skulle finnas något sådant som skulle möjligtvis kunna kallas för fakta, så skulle det faktumet & faktan komma från en människa, med begränsad hjärnkapacitet, något jag inte litar på till 100% då jag är övertygad om att det finns något som är större än människan.
    Vad jag menar är att jag har mött Gud, ett starkt och gripande möte, tillräckligt starkt för att jag aldrig någonsin kommer kunna tvivla på hans existens eller kärlek igen, även om jag inte förstår allting precis just nu.
    Att helt plötlsligt vända om och gå till punkt noll och börja förneka guds existens,i mitt liv, vore som att få 70 kallduschar vid olika tillfällen och ändå förneka att det finns något vatten.
    Jag kallar mig gärna hellre för starkt troende, som inte längre tvivlar på Guds existens, om någon upplever mig som trångsynt så är det hans/hennes uppfattning. Jag är mycket väl medveten om varför vissa människor inte vill tro, och vilka saker kan leda till detta, men jag vet också att det inte finns några hopplösa fall. Alla människor kommer få chansen att möta Gud på ett personligt sätt, eller få möjligheter till detta, sen är det upp till var och en vad dom kommer göra när chansen kommer.
  • KristenTjej84

Med det avslutar jag en långdragen diskussion om vad jag tror och inte tror::) ha en fortsatt trevlig vecka allihopa:) tror jag tog med det mesta nu..

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-22 18:28:11 följande:
    håller du inte med om att den rationella inställningen för tex mig är att det förmodligen inte finns någon Gud!?
    Det har jag märkt.Men ändå så verkade du vara intresserad av att få ett personligt möte med Gud, i alla fall fick jag den uppfattningen efter dina tidigare inlägg, Därför ska jag fortsätta be för dig och att du precis som jag får uppleva Guds kärlek och kraft på ett övernaturligt sätt någon dag. 

• KristenTjej84
    Selfish Geene skrev 2011-06-22 18:34:31 följande:
    Jag är ABSOLUT intresserad av ett personligt möte med Gud (eller något annat övernaturligt väsen), då skulle jag omedelbart ta tillbaka allt jag sagt om att Gud inte finns!

Jag tackar för dina böner, jag ska be för att du ska få slippa fler hallucinationer i framtiden 
    Haha den dagen jag får hallunicationer så är det säkert trevligt att veta att någon ber för mig:D

• KristenTjej84

">

Minne för livet, längtar till nästa gång!

• KristenTjej84

I det andra youtubeklippet i mitt förra inlägg, i Pakistan, står människor för att få förbön av pastorn och blir starkt berörda av JEsus kärlek och hans kraft på nära håll, detta har jag också gått igenom, och jag kan lova er allihopa, att går man igenom detta personligen, kan man aldrig någonsin igen tvivla på Guds existens.

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-23 00:47:41 följande:
    Jag har aldrig sagt att det finns bevis för att din gud inte finns. Nu ljuger du allt. Läser du ens vad jag skriver?

Frågan kvarstår dock, om det fanns fakta som visar att din gud inte fanns (rent hypotestiskt alltså, for the sake of the argument som man säger på engelska), skulle du ändra dig då? För att svara på din motfråga så ja, om det hade funnits fakta för att din gud existerade hade jag naturligtvis ändrat mig.
    Då ber jag ödmjukt om ursäkt över att jag missuppfattat dig.:P
    Om jag inte gått igenom allt jag gått igenom, om inte väckelser skedde på jorden varje år och varje dag, om ingen hade någonsin visat bevis på att Jesus talat med honom eller helat honom, om inte miljoner med muslimer såg Jesus i visioner och drömmar och blev frälsta..ja då kanske jag skulle kunna ändra mig, men nu är inte det fallet och kommer aldrig bli. Så, nu har jag inte glömt någons fråga:) kan därför inte bli anklagad för att "fly" så fort debatten blir "jobbig".
    nu drar jag till jobbet, tack och hej!

• KristenTjej84
    Rundown skrev 2011-06-24 01:01:19 följande:
    Det hade för övrigt varit intressant ifall du kunde presentera det du anser var bevis på att Jesus talat eller helat med någon. Historiseforskarna är mig veterligen inte ens överens ifall Jesus levt på riktigt eller ej så om du sitter på dessa bevis hade det minst sagt varit en världsnyhet.

Nu tror jag dock att du inte sitter på några "Bevis". Utan att istället det du anser vara bevis även är sådant som i så fall hade "bevisat" de flesta andra religioner (om de hållits till samma avsaknad av standard). Jag har fortfarande inte förstått hur du resonerar, mer än at det är ett cirkelresonemang av typen "Jesus finns för jag har bevis som är sanna på grund av att Jesus finns". Rätta mig gärna om jag har fel men jag får det inte riktigt att gå ihop... Förstår du att precis den typen av "Bevis" du anser dig ha för just din gud, även andra har liknande för just sin gud. Är det inte lite konstigt anser du? Att alla kan vara så säkra på att just DE har "bevis"? Kanske, kanske... det ni anser vara "bevis" inte är det på riktigt?
    Det må finnas miljoner olika skl" Gudar" på våran jord, som ger människor råd om hur man ska bete sig kärleksfullt åt mot varandra osv. Men INGEN annan Gud har dött för HELA mänsklighetens synder, för att sedan resa sig från döden och erbjuda försoning för människors synder, förutom Jesus. Ingen annan kan befria totalt från Satans makt.  Så därför är Jesus inte lik de andra skl Gudarna, inom t ex hinduismen, där de kan vara jätteläskiga och skrämmande och man måste göra dom lyckliga hela tiden för att inte bli bestraffade, med olika sorters gåvor.
    Läs en Gurus död.
     http://kundalini.se/guru.html
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3