Jesus Mirakel Tråd 3
Selfish Geene skrev 2011-06-22 17:01:20 följande:
så även om du konfronterades med fakta som bevisar att Gud inte finns, så skulle du ändå inte ändra uppfattning?Gör inte det dig ganska trångsynt?
Vad jag menar är att jag har mött Gud, ett starkt och gripande möte, tillräckligt starkt för att jag aldrig någonsin kommer kunna tvivla på hans existens eller kärlek igen, även om jag inte förstår allting precis just nu.
Att helt plötlsligt vända om och gå till punkt noll och börja förneka guds existens,i mitt liv, vore som att få 70 kallduschar vid olika tillfällen och ändå förneka att det finns något vatten.
Jag kallar mig gärna hellre för starkt troende, som inte längre tvivlar på Guds existens, om någon upplever mig som trångsynt så är det hans/hennes uppfattning. Jag är mycket väl medveten om varför vissa människor inte vill tro, och vilka saker kan leda till detta, men jag vet också att det inte finns några hopplösa fall. Alla människor kommer få chansen att möta Gud på ett personligt sätt, eller få möjligheter till detta, sen är det upp till var och en vad dom kommer göra när chansen kommer.