Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Jesus Mirakel Tråd 3

KristenTjej84 skrev 2011-04-18 18:11:27 följande:
    jag kan även ta människan som exempel, om ingen låg bakom människans existens, hur  kan vi då vara så komplicerat byggda? med DNA kedjan, hudens sätt att läkas efter att fått sår, samt hur bebisarna i mammornas magar får perfekt vatten att simma i, samt redan vet i magen att det är bra att öva sugrörelser o suger på tummen där inne.
    Naturlig selektion och genförändringar förklarar allt det du tar upp.

De organismer som inte hade fungerande sårläkning dog snabbt och deras gener fördes inte vidare i samma utsträckning. Samma med fostervatten.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Mammatill2tjejer skrev 2011-04-19 16:17:35 följande:
    Oj, jag trodde att det här skulle vara en trevlig tråd för oss som tror på Jehova (vare sig vi tillhör svenska kyrkan, de frikyrkliga eller Jehovas vittnen). En tråd där vi kunde diskutera Guds existens - som för oss är uppenbar - i lugn och ro med likasinnade.

Men jag hade fel. Ateisterna kan helt enkelt inte lämna oss ifred.

Och DE säger att VI försöker pracka på dem vår tro.....  Hmm....ja, ja
    Nu ska vi nog ta det lilla lugna med att "kasta första stenen" här. Aquariusgirl (och andra) har flera gånger i den här tråden ställt frågor och gjort påståenden om saker som ligger utanför religionens sfär och således själv inbjudit till både debatt och ifrågasättande.

Särskilt otrevligt är det inte heller, det mesta verkar vara lugnt ifrågasättande och kritik mot det som påstås. Det är verkligen inte samma som påhopp eller att pracka på någon sin tro.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2011-04-26 10:41:26 följande:
    Tror man på Jesus, så tror man på en Gud som skapat världen.
    Det finns dock dom som pekar på evolutionen/big bang som en anledning till att förneka Guds inblandning i skapelsen. Dock så finns det ingen anledning till att dessa två inte går att kombinera.
    Hur vet man att det inte fanns en Gud bakom Bing Bang? som satte igång hela skapelsen.
    För mig låter det mer logiskt att det finns en skapare bakom vår existens, än att vi bara helt plötsligt finns till..
    som att säga till ett barn som ritat en teckning: Nej du det här har inte du ritat,teckningen har ritats av sig själv..

Jag hoppas någon förstår vad jag menar..
    Men kommer man inte då till det riktigt stora problemet med hur Gud kom att existera?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Selfish Geene skrev 2011-06-21 22:37:31 följande:
    Må Gud, den Helige Anda och lilla baby-Jesus beskydda oss och bevara oss från Star Trek-nördarGlad
    "I like baby Jesus best."
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Toboas skrev 2011-06-23 11:07:38 följande:
    Varför vara nedlåtande och högfärdig?
    För att Jesus skrev att man skulle vara det? Eller hur det nu var...
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 00:17:07 följande:
    Oj hoppsan här trampade jag minsann på en öm tå!!
    ursäkta mig om jag inte anser att porr industrin gjort världen till en bättre plats direkt..
    Vill folk ha sex med många så är det deras ensak, har inte kritiserat det.
    Bara det faktumet att det finns en koppling mellan porr film och våldtäkter,
    ifall fel sorts människor kollar på porr filmer.
    Problemet är att du påstår att sambandet (kopplingen) finns men i själva verket så finns det inget sådant samband säkerställt. Tvärtom finns det forskning som antyder det motsatta.

Så om du vill mena att kopplingen finns bör du visa vilka belägg eller vilka resonemang du lutar dig mot.
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 00:17:07 följande:
    Alla har rätt till sina åsikter, och ingen förtjänar att bli dumförklarad bara för att
    man inte har politiskt korrekta åsikter där allt är okej och inget är fel.
    Det är inte en åsikt, det är ett påstående som är antingen sant eller falskt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 19:53:36 följande:
    Jesus har aldrig bett någon våldta någon.. vet inte varifrån du har fått det ifrån eller vilket sammanhang..
    kan ha varit en fel tolkning av något som stod i gamla testamentet.
    Varför bemöter du inte kritiken mot dina påståenden?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 22:26:28 följande:
    För att det inte spelar någon roll vad jag säger. Den som har bestämt sig för att tycka något om en viss sak, kan man inte övertyga eller övertala till något annat. Slöseri med tid. 
    Presentera gärna belägg som styrker din position så ska jag ändra mig direkt. Problemet är att du inte har några sådana och pratar om porr och våldtäkter som ihopkopplade på grund av personlig övertygelse. Det är du som borde ändra dig i den frågan eftersom den forskning som är gjord säger motsatsen mot vad du tror.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 22:30:02 följande:
    Vore som att försöka få en människa med ögonbindel( som vill ha ögonbindeln på) att förstå hur världen utan ögonbindeln ser ut. Så känns det för mig ibland. Kalla mig fegis om ni vill jag skiter i vilket, har hört de flesta förolämpningarna redan, det är priset jag får betala för att jag är kristen och alltid kommer vara det.
    Man kan inte förstå helheten av andliga situationen på jorden utan Jesus och den visheten han ger via den helige anden, bara är så.
    Och för att kunna ta emot honom så måste man ödmjuka sig och erkänna att det finns någon högre än en själv.
    Är du helt säker på att du inser vilka påståenden jag pratar om här?

Det har inget alls med Jesus, gud eller religiös tro att göra utan handlar om dina påståenden om porr och våldtäkter.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    KristenTjej84 skrev 2012-03-07 22:33:28 följande:
    Men dom beläggen jag har accepterar samt erkänner ju inte du..
    Jag har inte sett dig presentera några sådana belägg utöver att du tror att det är så och en självbiografisk bok eller liknande.

Du kan ju inte på allvar mena att det är belägg för det du påstår?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3