Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

bitte67 skrev 2012-02-24 10:43:23 följande:
    Men förklara för mig varför inte jag gjorde det!
    Det kan inte jag göra just nu, för jag känner inte dig eller ditt hjärta. Därför ska jag be över det här.
    Men jag är övertygad om att du kommer att få möta Jesus du med, då jag vet att Gud svarar på bön.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 10:31:34 följande:
    typ så här?
    Nej typ såhär, som en liten flicka som hette Akiane hade sett honom, enda skillnaden var håret.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 13:39:08 följande:
    Att du bara orkar.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 13:41:32 följande:
    Kan du säga att det är fel?
    Ja, att min pappa och farmor är vid liv är ett levande och evigt bevis för mig att Gud svarar på bön, plus
    all den andliga styrka jag fått från ovan vid bön.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 13:50:11 följande:
    Eller så var just det del i Guds plan och hade hänt även utan bön. Men mest troligt är det inte något övernaturligt i det alls. Din andliga styrka är ett tydligt bevis på placebo och din far och farmor har jag ingen kännedom om. Tveklöst hände något som du inte kan förklara men du har tidigare visat både okunskap och ovilja att lära dig om människans natur och biologi över huvud taget så det förefaller inte särskilt märkligt.
    Du tror det du vill tro, och jag respekterar dig som människa trots det, du får göra detsamma med mig.
    Men jag vet att om läkarna( som är så mänskligt vetenskapliga och smarta som man kan bli) säger att det är ett under det som skett, då ingen medicin i världen kan ge en människa sitt liv tillbaka då hjärnan varit en halvtimma utan syre och man brukar vara hjärndöd efter mycket mindre än det, så räcker det för mig.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 14:00:25 följande:
    Så någon av de personer du nämnde var dokumenterat utan syre i en halvtimme? Ja det är onekligen ovanligt om det verkligen skulle vara så men 1. Det är enbart anekdotiskt. 2. Det kan mycket väl vara så att läkarna hade fel. 3. Det kan vara så att hjärnan faktiskt var syresatt under större delen av tiden utan att man såg det.

Läkare är inte så smarta man kan bli, det krävs ingen särskild intelligens för att bli läkare. Det räcker gott och väl att vara läskunnig och ambitiös. Beroende på hur länge sedan detta hände har också teknologin för att övervaka medicinska tillstånd gått framåt. Du får gärna lämna mer information om du kan, det känns både relevant och intressant. 
    Min farfar berättade detta och det tog sin tid innan ambulansen kom fram.
    De bodde ju i Småland då. Min farmor fick hjärtinfarkt och han märkte inte ens det först. Kan mycket väl ha varit änny längre. Min farmors hjärta stannade flera gånger och det tog tid innan de fick igång det igen och hjärnan borde ha blivit mycket skadad då. Farmor hamnade i koma, folk bad för henne, pappa smorde henne med olja och bad, sen vaknade hon upp helt plötsligt och undrade var hon var.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 14:09:47 följande:
    Låter inte alls särskilt märkligt. Det finns ingenting i din berättelse som får mig att tro att hennes hjärna inte var syresatt under största delen av tiden. Att kroppen och även möjligen hjärnan skulle behöva tid att återhämta sig så hon hamnar i koma är inte heller något märkligt.
    Du får tro vad du vill, nu har jag delat med mig av mina personliga vittnesmål, och vittnat om Jesus kraft, som det är min uppgift att göra som kristen. Jag kommer fortsätta be för hela mänskligheten oavsett vad du eller någon annan säger eller gör, och ingenting kan få mig att tvivla på Jesus kärlek eller kraft och tror att alla kommer få sin chans att möta honom för eller senare.
    Trevlig helg!

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 14:16:26 följande:
    Så oavsett vilka bevis någon kommer med kommer du aldrig ändra uppfattning?
    Jag tror på Gud, en allsmäktig Gud som är större än människan och dess skl" bevis"
    så nej jag kommer inte ändra uppfattning. Jag är tillräckligt stark i min tro för att någonsin vilja
    lämna den. Får all andlig ro jag behöver och behöver inte vara rädd för något och får dagligen
    känna av Jesus närvaro vid bön, som du anser bara är slöseri med tid.

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-02-24 14:24:05 följande:
    Så du tror att jorden är 6000 år gammal, Adam och Eva var de första människorna och levde 900+ år. Noaks ark och att alla djur i världen levde inom gångavstånd från en båt stor som en fotbollsplan och denna båt rymde ett par miljoner olika arter. Alla människor kan få frälsning för att Gud skickade sig själv att offra till sig själv för att förlåta den synd han själv skapat?
    Du gör allting till en endaste stor missförstånd soppa. Gud har inte skapat någon synd.
    Säger inget mer, du får roa dig på andras bekostnad tack.

• KristenTjej84
    KristenTjej84 skrev 2012-02-24 14:26:30 följande:
    Du gör allting till en endaste stor missförstånd soppa. Gud har inte skapat någon synd.
    Säger inget mer, du får roa dig på andras bekostnad tack.
    Eftersom det verkar vara det du vill göra.

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3