Agnostino skrev 2012-02-24 14:00:25 följande:
Så någon av de personer du nämnde var dokumenterat utan syre i en halvtimme? Ja det är onekligen ovanligt om det verkligen skulle vara så men 1. Det är enbart anekdotiskt. 2. Det kan mycket väl vara så att läkarna hade fel. 3. Det kan vara så att hjärnan faktiskt var syresatt under större delen av tiden utan att man såg det.
Läkare är inte så smarta man kan bli, det krävs ingen särskild intelligens för att bli läkare. Det räcker gott och väl att vara läskunnig och ambitiös. Beroende på hur länge sedan detta hände har också teknologin för att övervaka medicinska tillstånd gått framåt. Du får gärna lämna mer information om du kan, det känns både relevant och intressant.
Min farfar berättade detta och det tog sin tid innan ambulansen kom fram.
De bodde ju i Småland då. Min farmor fick hjärtinfarkt och han märkte inte ens det först. Kan mycket väl ha varit änny längre. Min farmors hjärta stannade flera gånger och det tog tid innan de fick igång det igen och hjärnan borde ha blivit mycket skadad då. Farmor hamnade i koma, folk bad för henne, pappa smorde henne med olja och bad, sen vaknade hon upp helt plötsligt och undrade var hon var.