Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Jesus Mirakel Tråd 3

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-04-03 18:17:12 följande:
    Men inte ens förståelse och respekt kan få människor (på jorden) att undvika alla konflikter, till och med par som lever ihop i 70 år har konflikter (som oftast löser sig).

Det känns väldigt konstigt att säga att det inte kommer finnas konflikter eller olika åsikter, om det är så betyder det att människor behöver genomgå en kraftig personlighetsförändring och i det närmaste ett borttagande av den fria viljan. Jag får inte resonemanget att gå ihop.
    Självklart kommer det finnas åsikter och olika personligheter.
    Men de kommer också finnas många olika arbetsuppgifter som passar olika människor beroende på vilka dom är.
    Om man här på jorden kan ha en grupp på 20 personer i ett personal möte, och lyckas kommas överens utan blodsutgjutelse, och respektera varandra trots olikheter, varför skulle man inte kunna göra detta i himmelen?¨

• KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-04-03 18:42:37 följande:
    Så växer dem upp eller förblir de barn i all exighet? Existerar begreppet "tid" i himlen?
    Jag tror dom växer upp, men de blir aldrig gamla och skrynkliga som på jorden. Tror vi är evigt unga o starka i himmelen i våra nya kroppar.
    Min morfar som skulle ha fyllt 82 i år, såg t ex ut som om han var 25 för några år sedan då jag fick möta honom i en vision om himmelen.

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-04-03 18:37:03 följande:
    Men i ett personalmöte förekommer det konflikter, något du säger att det inte gör i himlen. Det var det jag vände mig emot, att konflikter är en del av det som gör människor till individer. Tar man bort det så är individerna fortfarande individer men det är andra individer.

Och arbeta? Jag hoppas verkligen att man slipper det om man vill.
    Jag har inte upplevt konflikter i de personal mötena jag deltagit i. Det var de vanliga trevliga sakliga mötena jag hänvisade till. Där man respekterar varandra, oavsett meningsskiljaktigheter.
    Man arbetar med det man älskar och tycker är kul, men självklart så får man göra en massa annat också, som att dansa och umgås med sina släktingar o vänner och prisa gud.
    Barn klättrar i träd och leker i lekparker, precis som här på jorden.

• KristenTjej84
    Johan75 skrev 2012-04-03 19:55:05 följande:
    1. Om man dör när man är 97 år gammal - kommer man vara 97 år gammal för alltid?
    2. Om en kvinna dör och kommer till himlen medan hennes man gifter om sig på jorden - kommer denna kvinna behöva dela sin man med hans nya kvinna när de båda dör?
    1. Nej det tror jag inte, han blir ung och stark igen i evigheten, man får ju en ny evig kropp!
    2. Det vet jag inte.Vet bara om ett stycke i bibeln där det står om äktenskapet i evigheten.

Frågan om uppståndelsen

23Samma dag kom det fram några saddukeer och sade att det inte finns någon uppståndelse, och de frågade honom: 24”Mästare, Mose har sagt: Om någon dör barnlös, skall hans bror gifta sig med änkan och skaffa efterkommande åt brodern. 25Det fanns här hos oss sju bröder. Den förste gifte sig och dog, och då han inte hade några barn fick hans bror överta hustrun. 26På samma sätt gick det med den andre och den tredje och med alla sju. 27Sist av alla dog kvinnan. 28Vem av de sju blir hon hustru till vid uppståndelsen? Alla har ju varit gifta med henne.” 29Jesus svarade: ”Ni tänker fel därför att ni varken kan skriften eller vet något om Guds makt. 30Vid uppståndelsen gifter man sig inte eller blir bortgift, utan alla är som änglarna i himlen. 31Och vad de dödas uppståndelse beträffar, så har ni väl läst vad Gud har sagt till er: 32Jag är Abrahams Gud och Isaks Gud och Jakobs Gud. Gud är inte en gud för döda utan för levande.” 33När folket hörde detta häpnade de över hans undervisning.

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-04-03 23:03:40 följande:
    Det är möjligt att du har upplevt sådana möten, men min poäng är att konflikter alltid existerat och existerar även när endast "goda" egenskaper finns. Om sådana konflikter inte existerar i himlen så finns det ett problem, en lucka i resonemanget.
    Du tror alltså inte att människor som är olika från person till person, kan leva tillsammans i harmoni bara pga det?för att de är så olika?

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-04-03 23:13:23 följande:
    Inte om du definierar harmoni som all frånvaro av konflikter.

Det finns som sagt luckor i det resonemanget, personer som inte håller med varandra om det bästa sättet att måla ett hus kommer knappast att göra det i himlen. Inte utan att likrikta alla och då är vi inte längre de människor vi är.
    Vad får dig att tro att himmelens storlek är begränsad? att det inte finns miljontals hus människor kan måla hur dom vill? kanske folk får designa sina egna hus precis som dom vill.

• KristenTjej84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-04-03 23:26:19 följande:
    Missar du poängen med flit eller förklarar jag dåligt?

Konflikter kommer att uppstå om människor ska samarbeta/dela bostad/dela samhälle eller vad du än vill kalla det. Inte ens de bästa relationer är fria från konflikter, det som gör dem till "de bästa" är för att personerna hanterar konflikterna. Det enda sättet att undvika konflikter är att likrikta människor och då är vi återigen tillbaka på att vi inte kommer vara oss själva.
    Okej nu förstår jag vad du menar.
    Och nej jag vet inte till 100% svaret på din fråga i så fall. Men de människor som besökt himmelen och fått se stället med alla släktingar o bekanta och syskon i tron, har aldrig sett några konflikter eller bråk, så jag väljer att tro att människorna i himmelen lyckas att samarbeta med varandra i full harmoni.
    Även om jag just nu inte kan gå in djupare på den frågan, då jag fortfarande är kvar på jorden och inte vet alla himmelska hemligheter.
  • KristenTjej84
    Agnostino skrev 2012-04-04 00:01:41 följande:
    Är himlen bunden till samma tid som jorden? Om ett barn, 5 år gammalt, dör på jorden 2012 och kommer till himlen, kommer barnet vara motsvarande 25 år 2032 enligt vår tideräkning eller skiljer sig tiden i himlen från den på jorden?

Får jag fråga angående omständigheterna kring denna vision? Tror du på alla "visioner" du får ang Gud och himlen? Skiljer sig dina visioner från vad du innan föreställt dig om det du får se?
    Jag tror det, men efter 25 år så verkar det som om de slutar att åldras. Varför människor som dog år 1750 fortfarande ser ut som 25 åringar.
    Jag tror på alla visioner som jag fått angående Gud och himlen japp. För de stämmer helt överens med bibeln.
    Jag hade aldrig föreställt mig, att atmosfären var så perfekt och fridsam att direkt i visionen där jag besökte himmelen så kände jag att jag var hemma. Där jag kommer spendera evigheten är ju mitt slutgiltiga hem.
    Jag har ju bara fått se bilder på himmelen med gröna ängar, barn samlade runt Jesus osv i biblar som barn.
    Personligen hade jag inte upplevt atmosfären, av harmoni och trygghet, förrän då jag själv fick korta stunder besöka den i visioner. Kan ha varit en Nära döden upplevelse också då jag har astma, vet inte till 100%.

• KristenTjej84

På Hal Lindseys påsk special program kommer det finnas information om vilka bevis
    det finns på att Jesus återuppstått, till er som alltid frågar efter "bevis".

Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3