Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84
    Johan75 skrev 2014-11-18 17:11:35 följande:
    Men hur ser du på detta? När även de mest troende kristna på sidan jag hänvisade till, och de i kommentatorsfältet i din länk, avfärdar detta som en bluff (En flera år gammal bluff om jag förstått det hela rätt)? Går du bara vidare och tänker "ja, ja - det var väl inget mirakel då", och hänvisar direkt till nästa internetsida som hävdar något som kan ses som positivt ur ett kristet perspektiv? 
    Jag delade med mig av artikeln då den verkade intressant. Sen är det upp till var och en ifall de vill tro att hela händelsen är en bluff( Noas Ark) bara för att i vissa fall så har det visat sig vara en bluff det som skrevs om det hela.
    Endast du väljer vad du vill eller inte vill tro i ditt hjärta.
  • KristenTjej84

rekommenderar den här filmen inte minst till alla ateister som vill höra en bra debatt mellan en ateist och en kristen, värt ett försök tycker jag. men det är upp till er förstås 

• KristenTjej84

varje frälst själ ser jag som ett mirakel.

• KristenTjej84
    kivirush skrev 2014-12-16 08:55:31 följande:
    Då är dina kriterier för vad som är ett mirakel väldigt lågt.

Ett mirakel är en oväntad och uppseendeväckande händelse, ofta betraktad som övernaturlig eller ett Gudomligt ingripande.
    Hur tror du den där stora mängden av människor du ser på klippet blev frälsta? kanske svt1 inte fanns där under det ögonblicket det förstår jag, men många kristna inklusive jag har upplevt Guds kraft och kärlek på ett övernaturligt sätt varför vi blev överbevisade och valde att följa Jesus till och börja med, då vi märkte hur verklig han var. Säkert har en hel del blivit helade också eller hört visdomens ord eller annat.
    www.varldenidag.se/nyhet/2012/11/29/Sandra-genomskadade-new-age/
  • KristenTjej84
    Johan75 skrev 2015-01-01 11:31:42 följande:

Alla de här människorna som dör och kommer tillbaka - tar inte det bort ganska mycket av det speciella med att Jesus dog på korset och återuppstod? Jag menar, om nu vanliga människor kan göra detta så är väl inte Jesus så speciell?

Jämför man de mirakel som påståtts inträffat kring Jesus med de som inträffade kring Moses så framstår ju hur som helst Jesus mirakel mest som "partytrick". Vatten till vin, gå på vatten och hela enstaka sjuka bleknar rätt rejält med delande av hav och dödandet av alla förstfödda.

Det är på grund av att Jesus skapat våra själar odödliga som människor som lämnat jordelivet men återvänt med vittnesmål från evigheten har fått den möjligheten. Jag ser det inte som att man tar bort det speciella med Jesus, utan snarare en bekräftelse på att det han sagt är sant, att man kan bli frälst bara genom honom och att det finns liv efter döden. Även små barn.

www.dailymail.co.uk/femail/article-2622938/Little-boy-says-went-Heaven-came-Its-gripped-America-Hollywood-film-four-year-olds-startlingly-vivid-account-meeting-God-died-hospital.html
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3