• Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3
  • felisa
    Applebaum skrev 2010-03-25 13:54:35 följande:
    Jag fattade fan inte ett ord av det där. Försök igen.
    Är nog ingen vidare mening i det, om det saknas en grundläggande läsförståelse.
  • Milkina cerka
    felisa skrev 2010-03-25 13:48:35 följande:
    Gud är inte skyldig oss, vidriga syndare, någonting. Hans vilja kommer att ske, även om vi ber om annat. På tal om detta att man inte löser sina egna problem, endast utifrån det faktum att man har en personlig relation med Skaparen, har blivit fri genom Guds stora nåd och Hans död på korset, är bara löljigt. Självfallet så ska man som frälst be till Herren, kommunikation är en viktig del av en relation. Bönesvar får vi, när det är i enlighet med Guds vilja. Applebaum: om man har kontakt med en person som är i nöd, är praktiskt hjälp det första steget. Vad hjälper det att vittna för en hemlös vän, om man inte även ger vännen tak över huvudet? Och ja, att prata med din fantasifoster till Gud, är helt meningslöst. Annat blir det med den evige, allsmäktiga Herren!
    Bravo! Precis så är det ju, när det man själv vill o. Guds vilja sammanfaller kommer bönesvaren.

Applebaum skrev 2010-03-25 13:54:35 följande:
    Jag fattade fan inte ett ord av det där. Försök igen.
    Vad skulle det vara för oklart med det? Du får försöka läsa igen..
    felisa skrev 2010-03-25 14:01:15 följande:
    Antagligen har du rätt..
    Bär ditt barn som den sista droppen vatten.
  • Applebaum
    felisa skrev 2010-03-25 14:01:15 följande:
    Min läsförståelse är det inget fel på, men det brister nog i min förståelse för skitsnack och hittepå.
  • Tyrell
    felisa skrev 2010-03-25 13:48:35 följande:
    Gud är inte skyldig oss, vidriga syndare, någonting. Hans vilja kommer att ske, även om vi ber om annat. På tal om detta att man inte löser sina egna problem, endast utifrån det faktum att man har en personlig relation med Skaparen, har blivit fri genom Guds stora nåd och Hans död på korset, är bara löljigt. Självfallet så ska man som frälst be till Herren, kommunikation är en viktig del av en relation. Bönesvar får vi, när det är i enlighet med Guds vilja. Applebaum: om man har kontakt med en person som är i nöd, är praktiskt hjälp det första steget. Vad hjälper det att vittna för en hemlös vän, om man inte även ger vännen tak över huvudet? Och ja, att prata med din fantasifoster till Gud, är helt meningslöst. Annat blir det med den evige, allsmäktiga Herren!
    Det här är helt underbart...

Vare sig man ber eller inte så är det Guds vilja som bestämmer. Varför då ens be? Dessutom är det perfekt för jag som människa saknar helt ansvar för mina handlingar, de sker ju endast på det sätt Gud vill. Även mina synder är enligt Guds vilja.
  • KristenTjej84
    Tyrell skrev 2010-03-26 10:30:11 följande:
    Det här är helt underbart... Vare sig man ber eller inte så är det Guds vilja som bestämmer. Varför då ens be? Dessutom är det perfekt för jag som människa saknar helt ansvar för mina handlingar, de sker ju endast på det sätt Gud vill. Även mina synder är enligt Guds vilja.
    Du har missuppfattat allting helt.
    Självklart saknar inte vi som människor ansvar för våra handlingar!
    vi har en fri vilja att välja vad vi vill och inte vill göra och kommer
    att ställas till svars för vad vi valde i slutändan framför gud.
    Då kommer även alla tillfällen vi fått höra talas om Jesus, sett hans kärlek och makt samt på alla sätt haft öppna dörrar från ovan, också uppenbaras, så att ingen kan stå där framför guds tron och säga: jag visste inte! eller skylla våra handlingar på gud, när han på många sätt visat både via bibeln och många uppenbarelser till människor i världen, att han älskar oss och att Jesus är vägen sanningen och livet.
    Samt att han vill att vi ska älska varandra, respektera och förlåta varandra och inte bara tänka på oss själva i första hand.
    Det är mening med att be, gud hör bön och svarar på bön, det kan miljontals människor vittna om runt omkring i världen.
    Och han kommer att ge dig och alla andra människor i världen, möjlighet att välja att följa honom, som är kärleken själv, sen är det upp till var och en vad de väljer.
  • Selfish Geene
    KristenTjej84 skrev 2010-03-26 10:50:41 följande:
    Det är mening med att be, gud hör bön och svarar på bön, det kan miljontals människor vittna om runt omkring i världen."
    Vid det här laget borde alla veta att det är helt och hållet meningslöst att be till Gud om hjälp.
    Om
    det finns en gud och han hjälper folk med ditten och datten, kan jag i alla fall garantera att han hjälper de som inte ber öht, i samma utsträckning som människorna som ber till (valfri) gud om hjälp.
  • Tyrell
    KristenTjej84 skrev 2010-03-26 10:50:41 följande:
    Det du säger är att det inte alls är Guds vilja som sker. Då spelar fortfarande bönen ingen roll eftersom då kan man själv se till att det man vill skall hända, händer.

Ju mer man funderar på detta, desto mer godtycklig och cynisk ter sig Gud.
  • KristenTjej84
    Tyrell skrev 2010-03-26 11:14:44 följande:
    Det du säger är att det inte alls är Guds vilja som sker. Då spelar fortfarande bönen ingen roll eftersom då kan man själv se till att det man vill skall hända, händer. Ju mer man funderar på detta, desto mer godtycklig och cynisk ter sig Gud.
    Antingen så vill du inte förstå alls vad jag menar, eller så förstår du men du är här för att provocera.
    Så jag ger ett sista försök:
    1.Det är inte guds vilja att människor lider, men han har också gett oss medmänniskor ett ansvar att hjälpa och stödja varandra, och i många fall hjälper han människor i nöd genom andra människor som lyssnar på honom och vill vandra i hans kärlek.
    2. Han har på många sätt, bland annat genom bibeln sagt att han vill att vi människor ska älska och stödja varandra, samtidigt som vi följer honom.
    3. Han styrker, hjälper, helar, förlåter och frälser tusentals människor runtomkring i världen, om inte miljontals och ger bönesvar dagligen, så att säga att gud inte svarar på bön är skitsnack.
    Varför Jesus låter världen hållas och inte kommer direkt nu för att återupprätta sitt rike och utrota all ondska, är för att han vill ge människor tid att vända om.
    Och så vill han att alla människorna ska få höra talas om honom innan han kommer tillbaka.
    Där har vi som kristna också ett ansvar att föra evangeliet vidare och fortsätta vittna om Jesus kraft, oavsett hur våra medhörare väljer att hantera det hela,
    och detta kommer jag fortsätta att göra.
  • Tyrell
    KristenTjej84 skrev 2010-03-26 11:25:22 följande:
    Vad det har med saken att göra förstår jag verkligen inte.

Frågan är egentligen väldigt enkel.
    Sker allt enligt Guds vilja, eller inte?
Svar på tråden Jesus Mirakel Tråd 3