Gott alkoholfritt vin?
Någon som har tips på något alkoholifritt vin som inte smakar saft??
Någon som har tips på något alkoholifritt vin som inte smakar saft??
Chapel Hills Mouserande är den enda som verkligen smakar vin. Måste vara riktigt kall o nyöppnad (tycker jag) men man får den där vinkänslan av det=)
Jag har testat Schloss Boosenburg mousserande, det smakade äpple. Det var en okej dryck, men det var inte vin.
Peach Pearl fick jag i helgen på en fest och jag tyckte att smaken mest var märklig. Men jag dricker inte så mycket läsk eller liknande.
Har även testat Sutter Home Fre Chardonnay eftersom det fick bäst omdöme när jag letade, men vi hällde ut halva flaskan.
Jag har gett upp, det blir inget vin förrän bebisen är ute.
Ursäkta, Sutter Home Fre Premium, var det, inte Chardonnay.
Finns inte... Bättre med t ex Amé, Ginger Ale eller tranbärssaft/ramlösa. Alla alko-fria viner jag testat smakar sur saft. Urk!
Jag har inte hunnit prova det ännu, men finns ett nytt vitt alkoholfritt, Natureo, som tydligen ska vara bra, det fick betyg 4/5 i Nyhetsmorgon för ett par veckor sen.
Har en flaska här hemma och tänkte testa det imorgon
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1912&Butik=0&SokStrangar=
Min barnmorska tyckte inte att man som gravid inte skulle dricka systembolagets alkoholfria viner då dom egentligen inte är helt alkoholfria utan det står mindre än 0,5%. Jag har däremot hittat ett mousserande helt alkoholfritt vitt vin på ica som jag gillar, så klart kommer jag inte ihåg vad det hette. Får återkomma när jag kollat på flaskan.
Jag hittade ett gott mousserande vitt till nyår. Chapel Hill
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1926&Butik=60&SokStrangar=ALKOHOLFRITT%3aAlla+l%u00e4nder%3aAlla+storlekar%3a%3a%3a%3a%3a%3a
Passade bra både till maten och till nyårsskålen
Jag provade några av systembolagets alkoholfria viner när jag var gravid men tyckte inte de var särskilt goda eller smakade vin tyvärr.
Jag köpte ett, med det smakade verkligen vedervärdigt.... Så nu kör jag på alkoholfritt öl: Det finns många jättegoda sorter...
Men alkoholfrittvin har jag tyvär inga bra erfarenheter av...