• tjohalia29

Gott alkoholfritt vin?

Någon som har tips på något alkoholifritt vin som inte smakar saft??

• Svar på tråden Gott alkoholfritt vin?
  • Empan81

Chapel Hills Mouserande är den enda som verkligen smakar vin. Måste vara riktigt kall o nyöppnad (tycker jag) men man får den där vinkänslan av det=)

• Isop1

Jag har testat Schloss Boosenburg mousserande, det smakade äpple. Det var en okej dryck, men det var inte vin.

Peach Pearl fick jag i helgen på en fest och jag tyckte att smaken mest var märklig. Men jag dricker inte så mycket läsk eller liknande.

Har även testat Sutter Home Fre Chardonnay eftersom det fick bäst omdöme när jag letade, men vi hällde ut halva flaskan.

Jag har gett upp, det blir inget vin förrän bebisen är ute.

• Isop1

Ursäkta, Sutter Home Fre Premium, var det, inte Chardonnay.

• resemamman

Finns inte... Bättre med t ex Amé, Ginger Ale eller tranbärssaft/ramlösa.  Alla alko-fria viner jag testat smakar sur saft. Urk!

• Jolinsfaster

Min barnmorska tyckte inte att man som gravid inte skulle dricka systembolagets alkoholfria viner då dom egentligen inte är helt alkoholfria utan det står mindre än 0,5%. Jag har däremot hittat ett mousserande helt alkoholfritt vitt vin på ica som jag gillar, så klart kommer jag inte ihåg vad det hette. Får återkomma när jag kollat på flaskan.

• MammaLillfis

Jag provade några av systembolagets alkoholfria viner när jag var gravid men tyckte inte de var särskilt goda eller smakade vin tyvärr.

• 3barnsmor
    Linnéa777 skrev 2010-02-24 13:15:19 följande:
    Tycker Chapel hill är väldigt gott. Det är mousserande.
    Ja gud va god den va!!!

har alltid tyckt att alla smakar saft så frågade jag hon på systemet, så jag testade den.
    smakar ju som vin.

rekommenderas varmt
  • FeliXia

Jag köpte ett, med det smakade verkligen vedervärdigt.... Så nu kör jag på alkoholfritt öl: Det finns många jättegoda sorter...
    Men alkoholfrittvin har jag tyvär inga bra erfarenheter av...

• scaniae
    Jolinsfaster skrev 2010-02-25 09:01:05 följande:
    Min barnmorska tyckte inte att man som gravid inte skulle dricka systembolagets alkoholfria viner då dom egentligen inte är helt alkoholfria utan det står mindre än 0,5%. Jag har däremot hittat ett mousserande helt alkoholfritt vitt vin på ica som jag gillar, så klart kommer jag inte ihåg vad det hette. Får återkomma när jag kollat på flaskan.
    Har du hittat namnet på det?
    Jag har aldrig sett viner på ica?

Verkar bara finnas ett enda helt alkoholfritt vin på systembolaget, annars frå man köpa stockmos alkoholfria cider eller blanda olika drycker till en alkoholfri bål/cocktail
Svar på tråden Gott alkoholfritt vin?