• PennyD

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

lennartsdotter skrev 2010-02-24 15:58:09 följande:
    Vakna 4-8 ggr/natt är väl ingenting i den åldern. Fullständigt normalt, varför är det något som ska tränas bort? Det "normala" för barn i den åldern är inte att sova hela natten. Några uppvaknanden är fullt normalt och ingår i den normala sömncykeln. Det största frågetecknet från min sida är dock hur tusan man mäktar med att höra sitt barn ligga och skrika i en halvtimme.
  • PennyD

Skrämmande att föräldrar kan med att nöja sig med att glädas åt att de själva får sova. Priset tycks vara ointressant, och framförallt vem det är som får betala det.

Dessutom ett barn som tystats och slutat be om hjälp, är för all del inte nödvändigtvis ett lyckligt barn.

• PennyD
    La Lola skrev 2010-02-24 23:38:38 följande:
    Oj...Hedda är snart 1 år o kan vakna flera ggr per natt. Det är inte kul men det är normalt anser jag. Men här samsovs det så det är bara att visa att jag finns där så somnar hon igen.
  • PennyD
    allakantralla skrev 2010-02-24 23:33:26 följande:
    Dottern skrek inte förtvivlat.
    Vem kan tala för dotterns känslor?
  • PennyD
    allakantralla skrev 2010-02-24 23:43:26 följande:
    Tessilus gjorde det. Skrev att TS dotter skrikit förtvivlat. TS skrev inte så.
    Jag utgår inte från vad någon av dem skriver eller inte skriver apropå orsak till skrik. Förtvivlan, obehag, rädsla, övergivenhet, ångest, hunger... det spelar för mig mindre roll vad vi väljer att spekulera i. Att ett barn skriker och uttrycker ett missnöje som det tvingas härda ut, räcker för att jag ska diskvalificera en metod.
  • PennyD
    allakantralla skrev 2010-02-24 23:48:21 följande:
    ok. Men om man inte använder en metod då, och barnet skriker ändå?
    Ja, samma sak där, en förälder som inte ger sitt barn ett adekvat gensvar på dess komunikation diskvalificerar jag likväl.
  • PennyD
    allakantralla skrev 2010-02-24 23:51:08 följande:
    Äh, jag orkar inte. Jag startar en egen tråd. TS: skönt för dig att dottern verkar sova lite bättre!
    Give me.
  • PennyD
    Tette86021 skrev 2010-02-24 23:59:32 följande:
    Jag skulle aldrig någonsin testa 5mm på våran dotter när hon var så liten. Min dotter går före mig själv, vaknar hon flera ggr om natten och jag får sömnproblem så får det väl vara så, det är normalt och det hör till när dom är så små att vakna flera ggr om natten. Förstår inte hur föräldrar kan vara så själviska och ego och bara tänka på sin egen sömn först, barnen går väl först?
  • PennyD
    Pralin M skrev 2010-02-25 17:16:59 följande:
    Jag har en annan metod som också funkar super. Släggmetoden. Slå ditt barn medvetslöst med en slägga. Det funkar varje gång! Jag lovar!
Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!