WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!
Har samma erfarenhet! Från gnällig bebis som vaknade 12-15 ggr per natt, till en som glatt vinkar godnatt och somnar snabbt som ögat och sover hela natten :)
Har samma erfarenhet! Från gnällig bebis som vaknade 12-15 ggr per natt, till en som glatt vinkar godnatt och somnar snabbt som ögat och sover hela natten :)
Hoppas det går bra änu TS, så att du får sova. Man behöver sin dyngssömn som förälder, annars blir man ju knappast någon bra mamma. Gnällig och grinig och lägger sig i sånt man inte har med att göra kanske. Jag tycker det är bra att du tar tag i saken innnan barnet blir större, så att ni kan njuta av varandra på dagarna i stället. Jag är av den PERSONLIGA åsikten att barn inte far illa av att bli inrättade i en dygnsrytm.
5 mm handlar väl egentligen om betigning, dvs att man lär in ett beteende, så att barnet till slut somnar av bara farten när det hamnar i sin säng. Jag tror inte att barnet far illa på något vis om det gråter/gnäller och mamma eller pappa tittar in var femte minut och säger godnatt. Det är knappast varken Wahlgrens eller 5 mm 's fel att sverige är fult av kriminella psykfall.
Låt alla köra den metoden de själva tycker funkar bra. Jag tror kanske att många är avundsjuka för att vissa törs och har tålamod och kraft prova metoden (trots att den är så omdiskuterad). Det är ju inte så att man står och hånskrattar åt barnet när det gråter. Det krävs kraft för att såt kvar utan att ingripa. Man måste ju fokusera på att det är för barnets bästa.
Utan sömn blir man ingen bra människa, med eller utan acne.
;)
Det kan ju även vara så att läkarkåren arbetar på ett vetenskapligt sätt, och ingen av dessa metoder är väl vetenskapliga. Tror jag. Det kan vara därför som de inte får råda om dem. Det är väl samma med kotknackare odyl. Läkare får inte rekommendera någon sådan när han är i tjänst.