• Jonna79

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Var och en hittar den metod som passar dom bäst. Skulle själv inte klara av 5mm men om det funkar för TS och hennes dotter är det ju jättebra! Tråkigt att det har blivit så mycket påhopp på FL tycker jag. Att man har tid att sova ikapp på dagen måste ju vara högst individuellt. Har man fler än ett barn går det ju inte.

• Jonna79
    La Lola skrev 2010-02-25 09:28:04 följande:
    Fast det gör det ju. alla har ju inte tätt mellan sina barn eller har de äldre hemma, många går på skola eller förskola. Eller hur?
    Ja det är klart att det KAN gå. Men går de på förskola är det ju i alla fall inte varje dag. Här där jag bor är det bara 3 dagar i veckan man har rätt till.

Jag får förtydliga mig: ALLA har inte möjligheten att sova på dagen.
  • Jonna79
    Jonna79 skrev 2010-02-25 09:30:15 följande:
    Ja det är klart att det KAN gå. Men går de på förskola är det ju i alla fall inte varje dag. Här där jag bor är det bara 3 dagar i veckan man har rätt till. Jag får förtydliga mig: ALLA har inte möjligheten att sova på dagen.
    Haha, förtydligar ännu mer: Har men fler än ett barn HEMMA går det ju inte. Så skulle det vara...
  • Jonna79
    Gabriella84 skrev 2010-02-26 07:10:16 följande:
    Kul att det funkade för er. För oss funkar det inte alls. Vår dotter skrek i en timme och sen gjorde vi aldrig om det. Men jag har förstått att det är en kanonmetod för vissa... Vi får hitta en annan väg
    För er som bär era barn till sömns kan jag varmt rekomendera en ergonomisk bärsele. Jag har sonen i den ibland när han blivit övertrött och inte vill somna i sängen. Superbra. Han somnar närstandirekt och jag får inte ont nånstans.
  • Jonna79
    Jonna79 skrev 2010-02-26 08:54:52 följande:
    För er som bär era barn till sömns kan jag varmt rekomendera en ergonomisk bärsele. Jag har sonen i den ibland när han blivit övertrött och inte vill somna i sängen. Superbra. Han somnar närstandirekt och jag får inte ont nånstans.
     Oj, det var inte meningen att citera, det gick per automatik.....skadad eller....?
  • Jonna79
    konkelbär skrev 2010-02-28 11:48:23 följande:
    Jag använde mig av 5 mm när dottern var 10 månader. Då blev jag ensamstående och var desperat efter sömn. Det fungerade, även om det tog många timmars skrik i över en veckas tid. Men sedan sov hon, blev pigg och var glad. ....Tills hon fyllde 2 år och fick en juniorsäng.  Nu fungerar inte längre skrikmetoder och det krävs samma ansträngning att få ner henne i varv som innan jag använde 5mm. Hon kommer upp på nätterna, och krånglar otroligt mycket just nu. När jag tänker tillbaka önskar jag att jag fortsatt använda den "snällare" strategin, att mysa, kramas, killa i håret. Det hade säkerligen varit mer hållbart.
    Ja det där har du en poäng i.
Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!