Plutteli skrev 2010-02-25 11:47:24 följande:
Haha, förlåt, men jag blir alltid lite full i skratt av klassikern "vissa föräldrar mår inte bra av..." Sånt jävla BS! Vissa barn mår skitbra av 5mm, andra av SHN, ett tredje av samsovning och ytterligare nått av Baby whisperer eller tass metoden. MEN oavsett vilket om barnet INTE mår bra av det så är det INTE pga att föräldrarna inte klarar av metoden utan helt enkelt att det inte passar barnet! Så jävla svårt är det inte att inse att ett barn som skriker tills det spyr inte mår bra av vad som sker eller hur? Och sådant är inte allt för ovanligt med barn som behandlas med 5mm, andra vanliga saker är att barnet en kort tid efter att 5mm använts får extremt störd sömn, blir allmänt orolig och uppvisar stressymtom! Inte heller ett beteende för ett barn som mår bra. Mår barnet bra så är det bra oavsett vilken metod man kör med, mår barnet dåligt ska man sluta med vad man gör oavsett vad det är!
Jamen det är ju det jag menar att man känner väl sina barn bäst själv. Och jag menar inte att föräldrar inte klarar av metoden utan att man som förälder mår dåligt av metoden. Då ska man givetvis inte försöka sig på den. Och mår barnet dåligt så ska man definitivt INTE göra det.